باید از تمام ظرفیت استان آذربایجان‌غربی برای رشد و توسعه کارآفرینی حوزه ICT استفاده کرد

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۱۸:۴۳:۳۰
کد خبر: ۱۳۹۰۷۳۹
باید از تمام ظرفیت استان آذربایجان‌غربی برای رشد و توسعه کارآفرینی حوزه ICT استفاده کرد
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست هم اندیشی با مدیران دانشگاه ارومیه اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت استان برای رشد و توسعه کارآفرینی حوزه ICT استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی نژاد با اشاره به این موضوع که استارتاپ ها شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپایی هستند و هنوز در بازار، تثبیت نشده‌اند، اظهار کرد: اغلب این کسب و کارها با فناوری‌های نوین و در بستر فضای مجازی پیوند خورده‌اند و در این بستر رشد می‌یابند و نیازمند حمایت هستند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های استارتاپی در کشور حلقه واسط بین ایده و فناوری هستند و یکی از برنامه های مهم وزارت ارتباطات حمایت مادی و معنوی و به شکوفایی رساندن  این ظرفیت جامعه است.

جلیلی نژاد با اشاره به مشکلات استارتاپ ها و کسب وکارهای نوین دانش بنیان در جذب سرمایه و تأمین مالی، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارها در این راستا ایجاد شبکه سرمایه‌گذاران است که مراکز رشد دانشگاه ها می تواند بستری برای حمایت و به شکوفایی رساندن جوانان فعال در این حوزه باشد.

وی اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های ارزشمندی که در پارک علم و فناوری ، دانشگاه ها و دستگاه های دولتی وجود دارد می توان از جوانان این حوزه به نحو مطلوب حمایت کرد.

مدیر کل ارتباطات تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که از شرکت‌های استارتاپی واحدهای دانش بنیانی بسازیم تا بتوانند ضمن ایجاد اشتغال مولد و پایدار گام مهمی در راستای توسعه اقتصادی استان باشند و برای این مهم در کنار دانشگاه ها هستیم.

سید جعفر زنوزی رئیس مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه دانشگاه ارومیه با اشاره به تاریخچه تاسیس این مرکز گفت: مرکز رشد واحدهای فن آوری دانشگاه ارومیه مرکزی است چند منظوره با کسب مجوز از کمیته تخصصی فن آوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دی ماه سال ۸۱ فعالیت خود را به طور جدی شروع کرده است و هدف این مرکز ارائه خدمات پشتیبانی جهت ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کارآفرینانی است که در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه های مختلف منتهی به فن آوری متشکل شده اند و اهداف اقتصادی مبنی بر دانش و فن دارند.

وی افزود:دانشگاه ارومیه به عنوان سازمان مؤسس، در سال ۱۳۸۲ فضای فیزیکی به مساحت تقریبی ۱۱۷۵ متر مربع را در محل دانشگاه در اختیار مرکز رشد قرار داد.

انتهای پیام

نظر شما