معاون وزیر کشور: سرعت در صدور مجوز نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران دارد

۱۴۰۱/۰۸/۱۲ - ۲۲:۵۲:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۴۵۴۱
معاون وزیر کشور: سرعت در صدور مجوز نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: توجه به سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران و درخواست آنان در زنجیره‌های ارزش در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محسن کوشش تبار امروز در نشست مشترک با استاندار آذربایجان غربی و در بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری نقش مهمی در اعتمادسازی و تبدیل آن به اعتماد راسخ دارد.

وی اضافه کرد: اعتمادسازی نقش مهمی در تبدیل آذربایجان غربی به عنوان بهشت سرمایه گذاری در کشور را دارد و هم افزایی و همکاری مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه ضروری است.

کوشش تبار افزود: جذب سرمایه گذاران برون مرزی برای رونق اقتصادی در استان ضروری بوده که با تکیه بر مرزی بودن آذربایجان غربی می‌تواند مسیر مناسبی برای ورود سرمایه گذاران به داخل کشور باشد.

وی با بیان اینکه درگاه مجوزها یک حرکت بزرگ دولت در حوزه سرمایه گذاری بوده که از امسال آغاز شده است، گفت: نیازمند توجه و تشویق در زمینه طرح‌های خارجی هستیم و سرعت در صدور مجوز و بهره گیری از ابتکار عمل در این زمینه نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری و اعمال آن بسیار مهم است، ادامه داد: هم اکنون در هر شهرستان ۱۰ فرصت ثبت شده که بیانگر توجه به این موضوع مهم است.

کوشش تبار همچنین به طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اشاره کرده و افزود: این استان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه صنعت، انرژی، معدن و گردشگری سلامت دارد و باید تلاش کنیم با فعال سازی همه آنها، طرح‌های مصوب در استان به مرحله عملیاتی شدن برای تقویت حوزه اشتغال برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به تهیه اطلس سرمایه گذاری در استان‌ها نیز اشاره کرده و گفت: سرمایه گذار باید فرصت‌ها، جذابیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان را بشناسد و متناسب با مزیت‌های استان دست به سرمایه گذاری بزند.

کوشش‌تبار با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب بر اقتصاد دانش بنیان، اظهار کرد: باید متناسب با ظرفیت‌های استانی، سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد که در این عرصه آذربایجان غربی توانمندی بالایی دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز