حوزه جوانان بسیار اهمیت دارد و دستگاه‌ها به جلسات و مصوبات آن توجه کنند

۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۳۹۵۰۵۳
حوزه جوانان بسیار اهمیت دارد و دستگاه‌ها به جلسات و مصوبات آن توجه کنند
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارومیه به ریاست غلامحسین عماری فرماندار ارومیه و با حضور علیمردان رئیس ورزش و جوانان شهرستان و دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

نوروزعلیمردان رئیس ورزش و جوانان شهرستان ارومیه با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری ۶ جلسه ستاد ساماندهی شهرستان تا قبل از پایان سال بر طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش از این جلسه کمیته تخصصی با حضور نمایندگان دستگا‌ه‌ها برگزار شد و هماهنگی‌های مهمی در خصوص جلسه اصلی ستاد ساماندهی گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی جوانان با تاکید بر مهارت آموزش و ارائه گزارش دستگاه ها یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در کمیته تخصصی بود.

علی عبدالله زاده رئیس صندوق کارآفرینی امید ارومیه هم با اشاره به دو برابر شدن منابع تسهیلات گفت: در سال جاری بیش از ۳۶۲ میلیارد ریال بابت ۳۴۳ فقره تسهیلات در شهرستان ارومیه پرداخت شده است که از این تعداد مبلغ ۷۶.۹ میلیارد ریال بابت ۱۸۵ فقره مربوط به پرداخت تسهیلات ضروری و اشتغال مربوط به سفر ریاست جمهوری بوده است.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه هم بحث اشتغال را یکی از سیاست‌های اصلی و مهم دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است که برای این منظور دستگاه‌ها باید از ظرفیت اطلاع‌رسانی استفاده کنند ضمن اینکه در ارومیه طرحی بصورت پایلوت در حال طراحی است که بر مبنای آن "ایجاد گلخانه در روستاها" با هدف اشتغالزایی روستایی، کسب درآمد روستاییان و تثبیت روستاها است.

وی اضافه کرد: در این خصوص تسهیلات ۴ درصدی اهدا خواهدشد تا جوانان در روستاها از مزایای این طرح بهره مند شوند.

فرماندار ارومیه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های سال جاری کشور است که قدم‌های قابلی برداشته شده است.

عماری درخصوص سمن‌های مردم نهاد نیز گفت: کمیته‌ای در فرمانداری تشکیل شده تا ضمن بازدید میدانی از سازمان‌های مردم نهاد و اطلاع از عملکرد آنها، آموزش‌های لازم برای برون سپاری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دولت اقدام گیرد.

وی جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را بسیار با اهمیت عنوان و اظهار کرد: دستگاه ها باید در حوزه جوانان و جلسات آن بدلیل اهمیت حضور پیدا کنند و برای ضمانت اجرایی تصمیمات این جلسه و کمیته های تخصصی، با حضور رئسای ادارات و دستگاه ها دعوت شده اند ضمن اینکه جلسات با سمن‌ها نیز برای دریافت نقطه نظرات آنها به عنوان ظرفیت بی بدیل در حوزه جوانان برگزار خواهدشد

در پایان این جلسه، احکام اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارومیه اهدا شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز