شهرک گردشگری سلامت در لرستان ایجاد می شود

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۸۰۰۶
شهرک گردشگری سلامت در لرستان ایجاد می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از ایجاد شهرک گردشگری سلامت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛  احمدرضا دالوند با اشاره به برگزاری  نشست سراسری تخصصی گردشگری و کشاورزی در استان ، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان دارد، می‌تواند به قطب کشاورزی و گردشگری در کشور تبدیل شود.

اوافزود: آنچه لرستان را از دیگر مناطق کشور متمایز کرده، بحث آب و دیگری خاک حاصلخیز این منطقه است. در شرایطی که دنیا با چالش آب مواجه است، لرستان در بحث بارندگی سومین استان در کشور محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه لرستان استانی چهارفصل محسوب می‌شود، عنوان کرد: آب و هوای جنوب و شمال در این منطقه کاملا با هم متفاوت هستند و در هر فصلی محصولات کشاورزی کشت می‌شود.

دالوند به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در بحث زیرساخت به‌صورت جدی اقدامات لازم صورت نگرفته و هم‌اکنون با چالش جدی آب مواجه هستیم.

دالوند بیان کرد: در حال حاضر اقداماتی صورت گرفته که پس از بهره‌برداری، لرستان در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

اوبا بیان اینکه پلدختر قطب تولید انجیر سیاه در کشور محسوب می‌شود، افزود: در حوزه کشاورزی لرستان علاوه بر اینکه ظرفیت خوبی برای کشت پسته، زعفران و انار را دارد، پس از گیلان و مازندران سومین استان پرورش ماهیان سردابی به حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک و دیگر بناهای تاریخی، دریاچه گهر و آبشارهای زیبا در استان،  خاطر نشان کرد: طرح‌ جامع گردشگری تهیه شده که پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد و بنابر تاکید استاندار ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اولویت قرار گرفته است.

او از ایجاد شهرک گردشگری سلامت در استان خبر داد و گفت: این شهرک با هماهنگی نظام پزشکی کشور بر اساس پارامترها و استاندارد جهانی ایجاد می‌شود.

دالوند مجموعه کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان را یکی از طرح‌های مهم و بی‌نظیر در حوزه کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و ادامه داد : با توجه به ظرفیت کشت محصولات با کیفیت کشاورزی، وجود گونه‌‌های جانوری و در حال ایجاد منطقه گردشگری این مجموعه تاثیر بسیار زیادی در جذب و ماندگاری گردشگران دارد و می‌تواند استان را به نقطه قوتی برای تبدیل منطقه گردشگری و کشاورزی تبدیل کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز