۷۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی تخصیص یافت

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۲۰:۵۷:۲۸
کد خبر: ۱۴۰۰۲۸۴
۷۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی تخصیص یافت
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای نوسازی و بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله خوی در حداقل زمان ممکن و همراهی ویژه دولت سیزدهم در این خصوص گفت: ۷۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق مسکونی خوی به بنیاد مسکن تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از روستای مرتضی قلی کندی خوی (کانون زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهر) افزود: با توجه به دستور رییس جمهور، دولت سیزدهم در کمتر از یک هفته مصوب کرد برای چهار هزار و ۲۰۰ واحد آسیب دیده کمک بلاعوض و تسهیلات پرداخت شود.

وی همچنین اضافه کرد: همچنین مقرر شد تا برای یک‌ هزار و ۱۰۰ واحد که نیاز به تخریب و بازسازی داشتند، ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص یافته و برای واحدهای شهری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و واحدهای روستایی ۲ میلیارد ریال وام با باز پرداخت بلندمدت پرداخت شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی در راستای استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای آواربرداری سریع و بدون فوت وقت در این مناطق، ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد واحدهای آسیب دیده در منطقه زلزله زده آواربرداری شده و علاوه بر صدور پروانه ساختمانی برای همه این واحدها، مرحله فنداسیون ۲۰۰ واحد هم به پایان رسیده است.

معتمدیان با بیان اینکه اسکلت فلزی ۱۰۰ واحد نیز انجام شده و عملیات دیوارچینی و سقف هم در حال آغاز است، گفت: با توجه به پای کار بودن همه نهادهای مسئول به ویژه بنیاد مسکن، پیشرفت کار مناسب بوده و همکاری مردم و روستاییان در کار بازسازی هم بسیار خوب بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: علاوه بر نوسازی واحدهای مسکونی، تعمیر و بازسازی ۵۲۳ واحد دامی را نیز در دستور کار داریم که بخش قابل توجهی از این واحدها با کمک جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی در حال احداث است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با ابراز رضایت از روند ساخت و ساز صورت گرفته با سرعت مناسب در این روستا اضافه کرد: البته باید مسئولان، سرعت بیشتری به ساخت و ساز دهند تا پیش از رسیدن سرمای قابل توجه در منطقه، زمینه اسکان خانواده‌ها در منازل جدید و مستحکم فراهم شود.

معتمدیان ادامه داد: همچنین باید اقداماتی برای اسکان اضطراری خانواده‌هایی که در چادر هستند، صورت گیرد و تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود تا محل مناسب برای اسکان این افراد تعیین و به آنجا منتقل شوند.

اهالی روستای زلزله زده مرتضی قلی کندی هم در این بازدید با ابراز رضایت از تلاش قابل توجه مسئولان در راستای خدمت رسانی به زلزله زدگان و همچنین آغاز سریع روند ساخت و سازها، خواستار کمک بیشتر برای اتمام سریع تر منازل مسکونی برای اسکان با توجه به آغاز فصل سرما شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز