موفقیت های موسسه رازی کرج معرفی و تبلیغ نشده است

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۱۸:۵۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۰۰۹۴۲
موفقیت های موسسه رازی کرج معرفی و تبلیغ نشده است
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به واقع موسسه رازی به عنوان تاج موسسات علمی، تحقیقاتی و تولیدی در خاورمیانه مطرح است، گفت: اگرچه متاسفانه آن چنان که لازم و شایسته است، این موفقیت ها معرفی و تبلیغ نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، دکتر علیرضا منادی در جریان بازدید از موسسه تحقیقات واکسن ‌و سرم سازی رازی کرج، اظهار کرد: با تمام‌ توان از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیرا موسسه رازی مجموعه ای بسیار توانمند، کارآمد و موثر در کشور، منطقه و‌ حتی جهان بوده و پیشرفت های علمی چشمگیر آن، مهر تاییدی برای حمایت هر چه بیشتر از این موسسه، هم در برنامه پنج ساله هفتم و هم از نظر تخصیص بودجه سالانه به این موسسه ملی است.

وی درخصوص مسائل و مشکلاتی همچون همه گیری ویروس کرونا، بیان کرد: انتشار ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از مراکز و فعالیت ها تعطیل شده و خسارت های جانی و مادی و غیرمادی سهمگین، بر کشورها وارد شود.

منادی با بیان اینکه بی شک جهان، در آینده نیز با انواع اجرام بیماری زا مواجه خواهد شد که لازم است در این زمینه، چاره اندیشی کرد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با شناسایی ۸۳۴ بیماری زئونوز (مشترک بین انسان و حیوان) در دنیا، مسئولیت موسسه رازی در ساخت واکسن های مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع این بیماری ها، بیش از پیش نمایان است و ضرورت وجود موسسه رازی و ادامه فعالیت این مجموعه پراهمیت را، به روشنی تبیین می کند. 

وی، با اشاره به سابقه غنی علمی و فعالیت های ارزشمند محققان موسسه رازی، گفت: موسسه رازی از بدو تاسیس تاکنون، توفیقات متعددی در ساخت انواع واکسن های پزشکی و دامپزشکی و سایر فرآورده های بیولوژیک کسب کرده، که افتخار آمیز و موجب تقویت غرور ملی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به واقع موسسه رازی به عنوان تاج موسسات علمی، تحقیقاتی و تولیدی در خاورمیانه مطرح است، اگرچه متاسفانه آن چنان که لازم و شایسته است، این موفقیت ها معرفی و تبلیغ نشده است.

وی ثبات مدیریتی و بهره مندی از مدیران با درایت را لازمه رشد و پیشرفت موسساتی همچون موسسه رازی برشمرد و بیان کرد: ثبات مدیریت به ویژه در حوزه های علمی و تحقیقاتی که مستلزم طی زمان برای به سرانجام رسیدن طرح های پژوهشی است، بسیار مهم و لازم بوده و زمینه ساز شکل گیری و توسعه یک مجموعه پویا و کارآمد است و باید با حمایت از پرسنل و نشاط آفرینی در بین کارکنان، زمینه لازم برای حفظ سرمایه های علمی و افزایش فعالیت و اثربخشی آن ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور را مرهون فعالیت دانشمندان و واکسن تولیدی موسسه رازی است، متذکر شد: حمایت از این موسسه به واقع، حمایت از حوزه سلامت کشور است و  با تمام‌ توان از موسسه رازی حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز