آماده سازی زیرساخت واکسن های نوترکیب در موسسه رازی کرج

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ - ۱۹:۵۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۰۹۵۷
آماده سازی زیرساخت واکسن های نوترکیب در موسسه رازی کرج
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با اشاره به احداث ساختمان تولید واکسن های نوترکیب در موسسه رازی، گفت: آماده سازی زیرساخت واکسن های نوترکیب، جهشی بزرگ به سمت آینده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، دکتر علی اسحاقی در جریان بازدید رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی از بخش ها، مسائل و حوزه های کاری موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی کرج، اظهار کرد: رسالت اصلی این موسسه، تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک پزشکی و دامپزشکی است.

وی ادامه داد: براین اساس قریب به ۸۴ درصد از واکسن های مصرف پزشکی تولید داخل کشور، از جمله هفت واکسن پزشکی از سبد واکسیناسیون اجباری کشور شامل فلج اطفال، کزاز، دیفتری، سرخک، سرخجه، اوریون توسط این موسسه تولید می شود که بیانگر اهمیت عملکرد موسسه رازی است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بیان کرد: ۴۲ واکسن دامی در دنیا تولید می شود که ۲۵ واکسن از آن ها در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد و موسسه رازی ۹۵ درصد از واکسن های دامی مصرفی کشور را تولید و توزیع می کند و در حوزه طیور نیز، هر ۶۲ واکسن مصرفی در جهان، در ایران هم موجود است اما فقط ۲۵ درصد نیاز کشور در موسسه رازی تولید می شود؛ در حالی که در صورت تغییر سیاست ها و نظارت بر واردات، رازی، ظرفیت افزایش تولید واکسن های طیور تا بیش از چهار و نیم میلیارد دز را دارد.

وی در خصوص تولید سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و ضد عقرب زدگی در این موسسه تصریح کرد: علاوه بر تامین نیاز کشور، بخشی از سرم های تولیدی موسسه، به کشور عراق صادر می شود و ظرفیت صادراتی خوبی نیز برای توسعه صادرات محصولات موسسه به سایر کشورهای منطقه وجود دارد.

اسحاقی خاطرنشان کرد: براساس نیاز سنجی و پژوهشی که در زمینه آینده صنعت واکسن و اولویت های واکسن سازی در ایران و جهان انجام داده ایم، نیاز حوزه های پزشکی، دامپزشکی، آبزیان و حیوانات خانگی مطابق با نیازهای داخل کشور و آنچه در دنیا می گذرد، احصاء و سطح بندی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب و توانمندی های ۱۰۰ ساله موسسه رازی در ساخت واکسن، ظرفیت و امکان تولید واکسن هایی که در آینده به آن ها نیاز داریم نیز در این موسسه وجود دارد و همچنین این زمینه وجود دارد که برخی از واکسن های مدنظر را به صورت مشترک با سایر کشورها تولید کنیم.

پیشرفت و توسعه صنعت واکسن سازی را مستلزم رصد تحولات جهانی در عرصه فناوری ساخت واکسن دانست و با اشاره به تحقیقات موسسه رازی در این زمینه متذکر شد: آینده متعلق به واکسن های کانژوگه است و موسسه رازی در این زمینه با آماده سازی زیرساخت واکسن های نوترکیب، جهشی بزرگ به سمت آینده برداشته است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز