پرونده ۳ میلیارد تومانی به صلح و سازش ختم شد

۱۴۰۱/۰۹/۰۳ - ۰۹:۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۲۸۳۲
پرونده ۳ میلیارد تومانی به صلح و سازش ختم شد
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان اظهار داشت : یک فقره پرونده به مبلغ 3 میلیارد تومان توسط صلح یار سنندجی منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان کردستان از سازش پرونده 3 میلیارد تومانی با تلاش صلح یاران این استان خبر داد و گفت: در راستای رسالت اصلی شورای حل اختلاف مبنی‌ بر صلح و سازش در پرونده‌ها، پرونده حقوقی تقسیم ترکه ظرف مدت 10 روز منجر به سازش شد.

وی افزود : در این پرونده ، وراث با دادخواست تقسیم ترکه به دادگستری شهرستان سنندج خواستار تقسیم ماترک خود که یک باب ملک مسکونی به ارزش3 میلیارد تومان بود ، شده بودند .

اسدی ادامه داد : وراث سپس با مراجعه به ستاد صبر سنندج و استفاده از ظرفیت صلح یاران در این خصوص و با ارجاع موضوع به صلح یار فعال سنندجی و معتمد محل ، خوشبختانه ظرف کمتر از ده روز منجر به صلح و سازش و نهایتا مختومه شدن این پرونده حقوقی گردید.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با اشاره به افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستری اضافه کرد: با ورود فعال «صلح یاران» به عرصه صلح و سازش در جامعه موجبات کاهش ورودی پرونده به دادگستری فراهم شده و نهایتا تحقق دیگر اهداف دستگاه قضایی در سند تحول را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما