استاندار البرز: راهکار دست یابی فارغ التحصیلان به اشتغال مهارت آموزی است

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۲:۴۴:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۴۰۵۸
استاندار البرز: راهکار دست یابی فارغ التحصیلان به اشتغال مهارت آموزی است
استاندار البرز از آغاز به کار پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد، خبر داد و گفت: راهکار دست یابی فارغ التحصیلان به اشتغال مهارت آموزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاحیه پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران که ظهر یکشنبه با حضور حسینی نیا معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، مقیمی رییس دانشگاه تهران در اشتهارد برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه توسط خیری بنام حاج آقا اشتهاردی برای حرفه آموزی فرزندان این مرز و بوم اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: براین اساس در حوزه اجرا رویکرد مهارت آموزی برای دست یابی به اشتغال مد نظر است.

استاندار البرز تصریح کرد: فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد و ارتباطات نزدیکی با مراکز دانشگاهی و پارک های علم و فناوری و دانش بنیان ها داریم و از استان های برتر کشور در این راستا هستیم.

وی بیان کرد: شهرک های صنعتی ویژه ای در استان مستقر است که با بررسی میدانی و حتی اجمالی در آنها به پیشرفت های علم و فناوری در کشور پی خواهیم برد.

عبداللهی تصریح کرد: مهارت افزایی و حرفه آموزی فارغ التحصیلان بسیار مورد تاکید است از این رو طی پیشنهادی از مسئولان ملی درخواست کرده ایم که طی مصوبه ای، دانش آموزان و دانشجویان را برای این منظور در قالب ترم تحصیلی به شهرک های صنعتی ببرند.

وی گفت: شهرک های صنعتی استان به بیش از ۵ هزار نیروی کار ماهر نیاز دارد ولی اکثر فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند که باید چاره جویی در این رابطه صورت گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه باید نگاه ها و فرهنگ رایج را تغییر دهیم تا افراد به سمت اشتغال مهارت محور حرکت کنند، افزود: چنین مجموعه های می توانند دانشجویان و متقاضیان اشتغال را به سمت اشتغال پایدار هدایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همراهی لازم را برای توسعه و ارتقا خدمات این مجموعه خواهیم داشت، متذکر شد: امید است این حرکت شجاعانه دانشگاه تهران بعنوان اقدامی نوین و الگوی کشور برای مهارت آموزی و تامین نیروی فنی در کشور به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز