هزینه ۵ میلیاردی برای مرمت بافت تاریخی شهر خرم‌آباد

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۳:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۴۰۷۳
هزینه ۵ میلیاردی برای مرمت بافت تاریخی شهر خرم‌آباد
شهردار خرم‌آباد از هزینه 5 میلیارد ریالی به منظور بهسازی و مرمت بافت تاریخی شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ سعید فتوحی  با اشاره به  نشست اخیر خود با اعضای شورای شهر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به  خبرنگاران ، اظهار کرد: به منظور حفاظت و بهسازی بافت تاریخی شهر امسال 5 میلیارد ریال توسط شهرداری خرم‌آباد هزینه شده است.

شهردار خرم‌آباد افزود: عملیات مرمت و بهسازی بافت تاریخی شهر از جمله کف‌سازی خیابان و کوچه ها و بدنه ابنیه با نظر کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته و تلاش شده ضوابط بافت تاریخی در اجرای این طرح رعایت شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه تعامل خوبی بین شهرداری خرم‌آباد و اداره کل میراث‌فرهنگی استان برقرار شده افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی سطح شهر خرم‌آباد با توجه به قرار گرفتن در حریم و عرصه بافت تاریخی شهر نیمه کار مانده که امیدوارم با تعامل دو طرفه و رعایت ضوابط بافت از سر گرفته شوند.

رفع دعاوی حقوقی بین دو دوستگاه و تعیین تکلیف شدن اجرای طرح خیابان موازی حافظ، پل افلاک، ساماندهی سراب شهوا، نورپردازی آثار تاریخی، لایه‌روبی رودخانه حریم پل شکسته و تعیین تکلیف پادگاه 07 و بناهای تاریخی آن از دیگر موضوعاتی بود که شهردار خرم‌آباد به آنها اشاره کرد.

 

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز