واریز ۱۵ میلیارد تومان کمک سرانه دانش آموزی

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۰:۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۰۴۳۷۵
واریز ۱۵ میلیارد تومان کمک سرانه دانش آموزی
حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر از واریز ۱۵ میلیارد تومان کمک سرانه دانش آموزی، تغذیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی و ایاب و ذهاب دانش آموزی خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، حسین کمالی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: این رقم شاملِ دو میلیارد و ششصد میلیون تومان ایاب و ذهاب دانش آموزان، بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان سرانه دانش‌آموزی و قریب به ده میلیارد تومان تغذیه دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی برای مدارس اقصی نقاط استان مازندران می باشد.
 
حسین کمالی پاشاکلایی در ادامه بر ضرورت شناسایی مشکلات در مدارس تأکید کرد و گفت: مدارس ما باید مسئول و پاسخگو باشند و از مدیر، عوامل مدرسه تا معلم همه درخصوص کیفیت آموزشی و تربیتی باید تعصّب داشته باشند و ذهنیت دانش‌آموزان را نیز به این سمت، سوق دهند که مسئول و پاسخگو تربیت شوند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر تربیت دانش‌آموزان پرسشگر تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به این راهبرد، مدیر و معلم ما در مدارس باید تبیین‌گر باشند و الگوی «جهاد تبیین» مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در مدارس، به‌ویژه در کلاس درس و مراسم آغازین پیاده کنند. 
 
کمالی با اشاره به مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان گفت: برای تحقق این امر لازم است مدیران مدارس به معلمان و دانش‌آموزان نقش بدهند و در فضایی دوستانه و صمیمی برابر نقشی که دادند از آنان کار و توضیح بخواهند.
 
مقام عالی آموزش و پرورش مازندران همچنین بر اجرای هدفمند مراسم صبحگاه و ورزش صبحگاهی با نقش‌آفرینی معلمان و دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: مدیران درخصوص پخش اذان و ادای فریضه نماز جماعت در مدارس هم  برنامه داشته باشند و راهکارهایی به کار بگیرند که نوجوانان و دانش‌آموزان، نسبت به نماز و امور اعتقادی، حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما