آیت ا... علم الهدی: خُسران شهادت شهدا متوجه جامعه اسلامی است

۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۵:۳۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۶۳۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خُسران شهادت شهدا تنها متوجه جامعه اسلامی است زیرا شهید به جوار رحمت حق می شتابد و خانواده‌اش هم مأجور به والاترین پاداش‌ها هستند و این تنها جامعه است که شاید تا مدت‌ها نتواند این خلأ را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت ‎الله سید احمد علم‌‎الهدی در دیدار با جمعی از خانواده شهدای مدافع امنیت در مشهد افزود: چهار شهید اخیر مدافع امنیت در مشهد، هیچ کدام از آنها شخصیت‌های معمولی و انسان‌های عادی نبودند بلکه به عنوان شخصیت های شاخص فرهنگی، اثرگذاری اجتماعی داشتند و در این مقام، مصداق بارز خُسران فقط متوجه جامعه اسلامی شده است.

وی ادامه داد: شهید وقتی به درجه رفیع شهادت رسید درد و رنجی که متحمل شده است به نسبت درجه و مقامی که درک می‌کند بسیار اندک است و این وعده صادق الهی است که شهدا در دنیا و آخرت، عاقبت به خیر و رستگار می شوند.

امام جمعه مشهد گفت: شهید حسن براتی نیز مدت بیش از یک ماه، رنج جانبازی را تحمل کرد و به فیض شهادت رسید که هر لحظه زندگی این شهدای عظیم الشأن به عنوان اجر یک شهادت محسوب می‌شود.

علم الهدی شهدای مدافع امنیت را اسوه های شجاعت و ایثار خواند و تصریح کرد: شهید رسول دوست محمدی در میانه آشوب ها به شهادت رسید. شهید حسن براتی هم با این که مشاهده کرد که عنصر ضدانقلاب مسلح است اما با آگاهی از سرنوشت حتمی خود بازهم دل به دریا زد و در نهایت، 2 شهید عزیزی هم که در روز ۲۶ آبان ماه به شهادت رسیدند در حالی به میان میدان رفتند که می‌دانستند تنها هستند و به شهادت خواهند رسید و از این جهت، شهدای مدافع امنیت را می‌توان اسوه های شجاعت و ایثار دانست و باید قدردان جوانان و ایثارگرانی باشیم که آرامش را به مردم بازگردانده اند.

وی اضافه کرد: حیف بود که وجود عزیز این شهدای مظلوم و قهرمان ما در راه دیگری به جز شهادت از بین برود. از مادرانی که هنوز از داغ شهادت مظلومانه فرزندانشان در تب و تاب هستند می پرسم که آیا راضی بودند فرزندشان چند سال دیگر به دلیل بیماری، تصادف رانندگی، سانحه یا هر دلیل دیگر از دنیا می رفت؟ آیا حیف نبود که این انفاس زکیه از دنیا می رفتند و خونشان منجر به بقای اسلام و انقلاب نمی شد؟

در پایان این دیدار از خانواده چهار شهید مدافع امنیت مشهد شهیدان «رسول دوست‌‎محمدی»، «حسن براتی»، « دانیال رضازاده» و «حسین زینال‎‌زاده» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز