دستگیری ۲ شکارچی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۲:۲۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۰۸۵
دستگیری ۲ شکارچی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه قبل از هرگونه اقدام به شکار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ افشار کاوه  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این منطقه پس از رصد و دوربین کشی در ارتفاعات این منطقه، دو نفر متخلف زیست محیطی مشاهده گردید که پس از چند ساعت تعقیب و گریز در تاریکی شب موفق به دستگیری آنها شدند و یک قبضه اسلحه گلوله زنی٢٧٠ از این متخلفین قبل از هر گونه اقدام به شکار کشف و ضبط گردید.

وی افزود: علاوه بر یک قبضه اسلحه تعداد ٢٠ عدد فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار از این متخلفین کشف و ضبط گردید.

کاوه تصریح کرد: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رای قطعی نزد این اداره باقی می ماند.

وی گفت: قانون برای برخورد با متخلفین زیست محیطی هیچگونه مماشاتی ندارد و متخلفین علاوه بر ضبط سلاح به حبس و جریمه نقدی نیز محکوم می شوند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست درخواست نمود با توجه به نزدیک شدن به فصل جفتگیری حیات وحش در مناطق استان، در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام 

 

نظر شما