یامین پور : یکی از ابزارهای استعمار فرانو جنبش‌های دانشجویی تقلبی است

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۲:۴۰:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۸۰۹۳
یامین پور : یکی از ابزارهای استعمار فرانو جنبش‌های دانشجویی تقلبی است
معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان گفت: یکی از ابزار هایی که استعمار فرانو دارد، جنبش های دانشجویی تقلبی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، وحید یامین پور در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) ضمن تبریک این روز در جمع دانشجویان اظهار کرد: نقطه درخشان جنبش دانشجویی مربوط به دوره استعمار ستیزی است که کشور ها می‌خواستند از ذیل قدرت های بزرگ به دولت های مستقل تبدیل شوند و مقدرات خودشان را خودشان رقم بزنند.

دبیر شورای عالی جوانان کشور با بیان اینکه یک بخش جدی از جنبش های دانشجویی مربوط به جنبش چپ در دانشگاه های جهان است، افزود: ما در موضوع جنبش دانشجویی در سه دهه اخیر با یک تقلب مواجه هستیم؛ یعنی جنبش دانشجویی آرام‌آرام تبدیل شده به بازیگری برای جریانی که قبل از آن، علیه آن جریان به پا خاسته بودند.

یامین پور با اشاره به اینکه در مقاطعی عملا برآیند نیروی جنبش دانشجویی هم راستا شد با نیرویی که علیه آن قیام کرده بود، خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی بلوک شرق، این موضوع جدی تر شد و نظام تک قطبی و ایده جهانی آمریکا مبنی بر اینکه چیزی در جهان باقی نخواهد ماند بجز لیبرال دموکراسی و نظم نوین جهانی مطرح شد.

وی تصریح کرد: آنچه که در جنبش های دانشجویی ما رقم خورد، این بود که بخشی از جنبش دانشجویی تغییر جهت دادند؛ در این رابطه کنشگری آنها همراستا شد با نیرویی که میخواست لیبرال دموکراسی را به عنوان انتخابی آخرالزمانی در جهان مطرح کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: جنبش های دانشجویی تا پیش از این ماجرا در جهان هیچ موقع آمریکایی نبوده و همیشه آمریکا ستیز و ضد امپریالیسم بوده است. 

یامین پور با بیان اینکه رژیم پهلوی ذیل امپریالیسم و وابسته به آمریکا و اسرائیل بود، عنوان کرد: چه اتفاقی افتاد که برآیند بخشی از جنبش دانشجویی این شد که همراستا با دشمن سابق خودشان حرکت کنند و همانی شد که آمریکایی ها میخواستند و طراحی کرده بودند.

وی ادامه داد: پاسخ این سوال به وضعی که ما امروز در ایران داریم مرتبط است؛ سرآغاز این اتفاق در ایران به نیمه دوم دهه هفتاد برمیگردد که جنبش دانشجویی، وضعیت جدیدی را تجربه می‌کرد.

یامین پور با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از استعمار فرا نو ، تصریح کرد: استعمار نو شیوه جدیدی از تصرف در ملت ها برای ایجاد نظم جدیدی از جهان است. با همان هدف چپاول ولی به شیوه جدید.

وی افزود: یکی از ابزار هایی که استعمار فرانو دارد، جنبش های دانشجویی تقلبی است. اگر استعمار قبلا با لشگر کشی نظامی اتفاق می‌افتاد، الان با رژیم سلطه تصاویر، اخبار و رسانه اتفاق می‌افتد. در واقع با تاثیر رسانه‌ها و تولید نیروهای استعمار از مردم کشور هدف دیگر نیازی به لشکرکشی نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رژیم سلطه رسانه، نیاز امپریالیسم را برای جنگ های رو در رو مرتفع کرده است، عنوان کرد: چرا که از دل آن مردم می‌تواند برای خودش سرباز خلق کند و نفوسی که برای آنها باید بجنگد، از خود ملت مورد هدف، ایجاد کند.

یامین پور با اشاره به کتب شرق شناسان، بیان کرد: غرب در دوره پسا استعمار، شرق را خلق کرد؛ یعنی تصویری که شرق دارد را غرب ایجاد کرده و در آن شرق به مثابه یک جغرافیای عقب مانده، خارج از زمان و مکان، عاری از ارزش‌های مدرن بشری روایت می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه تیراندازی های مختلفی در آمریکا در مدارس رخ می‌دهد ولی هیچ موقع تصویری از خود جنایت و خونریزی ها در آن نمی‌بینم و حتی یکبار بخش خبری تصویری از جنازه نشان نمی‌دهد. این را مقایسه کنید با تصویری که از ما مخابره می‌شود. نگویید آنچه غرب مخابره می‌کند به ما چه ربطی دارد! ما در دوران سیطره رسانه‌ها، خود را در آینه غرب می بینیم و می‌شناسیم. غرب ما را به عنوان دیگری خود، دیگریِ عقب مانده و تربیت نشده‌ی خود، خلق کرده و همین تصویر به خود ما صادر کرده است.

یامین پور تاکید کرد: خطرناک‌تر از بمب‌هایی که برای صدور دموکراسی آمریکایی بر سر خاورمیانه ریخته شده و میشود، درک وارونه و یاس‌آلودی است که ما با هجمه‌ی رسانه‌ای آنها از خود پیدا می‌کنیم. یک ملت که تخیلی از آینده نداشته باشد، آینده ای ندارد.

خبرنگار: امیرمهدی مقیم یزدی

نظر شما