سید محمد حسینی : ۴۲ پروژه بزرگ در کشور در حال اجراست

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۲:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۸۴۶۷
سید محمد حسینی : ۴۲ پروژه بزرگ در کشور در حال اجراست
سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس ، در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران، بااشاره به این که در تدوین برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و اجرایی بودن آن مد نظر است، گفت: دولت سیزدهم توسعه کشور و مناطق محروم را وظیفه خود می‌داند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور مجلس در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و اختتامیه جشنواره علمی - کاربردی خلاق محور مبتنی بر شعار سال در دانشگاه مازندران، افزود: برخی ها دشمنی ما با آمریکا را به موضوع سفارتخانه گره می زنند در حالی که این موضوع به ٦٩ سال قبل بازمی گردد که آمریکا همه چیز را تحت سلطه خود می خواست و به دنبال تحمیل اراده خود بر ملت ایران بود.

وی ادامه داد: دانشجویان در اوج اختناق و در قلدرانه ترین روزگار که آمریکایی ها در ایران قدرت داشتند اعتراض کردند و پیشگام مبارزه شدند، آن زمان نه بحث انقلاب نه بحث هسته ای و نه بحث فلسطین مطرح بود.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران از همان زمان ها بود و در هر فرصتی از تاریخ در پی کینه توزی و انتقام جویی بوده اند، گفت: در حوادث چند ماه گذشته خواستند ما نفرت عمیق نسبت به هم و هویت و اعتقادات خود داشته باشیم.

حسینی افزود: امروز ما با استعمار نو روبرو هستیم و این برده داری آشکار مشخص نیست، آنها هنوز ما را به عنوان شهروند درجه دو و سه می شناسند و می پندارند و هرگونه پیشرفت ما را برنمی تابند.

وی ادامه داد: البته ما هم به خودمان نقد داریم اما باید مطالعه کنیم که پیش از انقلاب کجا بودیم، سهم ایران از تولید علم از هفت صدم درصد به ٢ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: امروز با آپارتاید علمی مواجه هستیم که نمی گذارند در برخی رشته ها مطالعه کنیم، اینها را باید بدانیم و می دانیم دانشجو حق طلب و مطالبه گر است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه نباید دستاورد شهدا و گذشتگان خود را نادیده بگیریم، گفت: دولت سیزدهم، دولت پاسخگو است و هیچ ابایی از پاسخگویی ندارد، دولت فضای مجازی را می شناسد و به آن آشناست و ما نیز از سواد رسانه ای بی بهره نیستیم، اخیرا بولتن های رسانه ای به دست اینترنشنال رسیده که مبنای وحی مُنزل تلقی می شود و شبانه روز مورد تبلیغ ضد انقلاب قرار گرفته است در حالی که از پشت پرده آن بی خبرند.

حسینی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای خدمتگزاری بیشتر به مردم بیان کرد: مناطق محروم در اولویت دولت است و دولت این مناطق و توسعه آن را هدف و وظیفه خود می داند اما باید دانست این دولت با انبوهی از کارهای عقب مانده مواجه شده که نیازمند تلاش جدی، زمان و منابع است.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که نیازمند توسعه نوسازی و حمایت است، این همت در دولت وجود دارد و خوشبختانه در دولت ریل گذاری صورت گرفته و مسیرهای آن مشخص و در حال اجرایی شدن است.

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: هم اکنون در حال تدوین برنامه هفتم هستیم که اولویت ما اجرایی بودن آن است نه فقط اینکه بر روی کاغذ باشد.

حسینی افزود: امروز در عرصه نظامی و حتی فروش محصولات نظامی ما جایگاه ویژه ای داریم در حالی که در دوران جنگ تحمیلی با دست خالی جنگیدیم، توانایی در حوزه نظامی یعنی توانستن و این می تواند در حوزه های مختلف مورد پیشرفت و همچنین استفاده از نخبگان قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای علمی کشور بیان کرد: تاکید بر رشته های فنی و کاربردی و مهارت آموزی و همچنین عدالت آموزشی یک مطالبه جدی خارج از مرکزنشینان است و باید تمامی مراکز دانشگاهی از امکانات مشابه پایتخت برخوردار باشند، ما در تمامی استان ها به پارک های علم و فناوری مجهز نیازمندیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، گفت: امروز دکتر بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد، دکتر رستم قاسمی کارنامه خوبی در حوزه سازندگی دارد که البته بیماری ایشان، وی را دچار مشکل کرده است، دکتر بذر پاش همواره مورد قبول و تحسین رهبری بوده و در ایشان روحیه انقلابی و جهادی می بینیم که امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و به طور حتم با تحولاتی مواجه خواهیم بود.

حسینی افزود: موضوع شفافیت آرا نمایندگان مجلس نیز از سوی رییس مجلس به سریعا در حال پیگیری است و رییس مجلس نخستین کسی است که آن را امضا کرده است، البته این طرح نیازمند برخی ملاحظات است که در حال بررسی است و در طی روند قانونی خود قرار دارد.

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز ابتدا با الزامات سرمایه گذاری مواجه هستیم، در حال حاضر ٤٢ پروژه بزرگ در کشور در حال اجراست که ١٤ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای آن انجام خواهد شد و تحولی بزرگ در استان ها برای اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز