استفاده از تمامی ظرفیت‌های ورزش و جوانان برای تحقق شعار سال از طریق پژوهش های کاربردی دانش بنیان

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۶:۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۸۵۴۶
استفاده از تمامی ظرفیت‌های ورزش و جوانان برای تحقق شعار سال از طریق پژوهش های کاربردی دانش بنیان
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: با تلاش و عزمی جهادین بدنبال تحقق شعار سال از طریق پژوهش های کاربردی دانش بنیان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، جلسه شورای مطالعات و پژوهش‌های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به عنوان اولین برنامه سفر رئیس و معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در ارومیه برگزار شد.

در این جلسه، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ابتدا به رویکرد اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و افزود: امروز این اداره، رویکری کاملا تخصصی‌، توسعه‌ای و برنامه محور دارد و همکاران ما با تخصص در زمینه‌های خود تلاششان را برای اجرای برنامه‌ها با بهترین شرایط انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برقراری ارتباط با نهادهای علمی و تحقیقاتی با اداره کل ورزش و جوانان استان را یکی از راه‌های رشد تخصصی ورزش و حوزه جوانان استان، گفت: حوزه‌های در ارتباط با ورزش و جوانان و تربیت‌بدنی با دانشگاه‌های مختلف و مراکز تخصصی ارتباطات قابل توجه و تفاهم نامه برقرار شده ضمن اینکه با کشورهایی چون صربستان و ترکیه نیز ارتباطات خوبی برقرار شده است تا بتوانیم از ظرفیت‌های بین المللی نیز بهره مند شویم.

بیرامی اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی آمادگی دارد با استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های خود، برگزاری همایش‌های بین‌المللی را میزبانی کند.

حسن کلاشلو معاون توسعه منابع و پژوهش مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان هم در این جلسه به مطالعات انجام شده در کشور در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه جوانان، اجتماعی، ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: یکی از این مطالعات از سال 73 انجام گرفته که پیمایش هفتم آن در ۲۲۰۰۰ نمونه در ۳۱ مرکز استان در سال ۹۹ انجام شد که نتایج آماری استان آذربایجان‌غربی نیز در آن منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در آمار منتشره که به موضوعات مربوط به دلایل ازدواج و طلاق و شرایط اجتماعی است، بیشترین دغدغه جوانان اقتصادی و در وهله دوم اشتغال مناسب بوده و دلیل کمی توجه به ورزش و تفریح، نداشتن امکانات مالی و در وهله دوم نداشتن وقت عنوان شده است.

او اضافه کرد: باید از آمارهای دقیق در برنامه ریزی بهره گرفت.

رضا نیک‌بخش رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به اینکه، ایجاد پایگاه داده ازدواج و طلاق یکی از برنامه‌های مهم خود بود اظهار کرد: بر این اساس، پژوهش و آمارگیری و دریافت مقاله به همه استان‌ها و دانشگاه‌ها نامه نگاری شد و برای بهره مندی از این مقالات با هماهنگی وزیر، فرآیندها را کوتاه و آسان‌تر کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌ها باید گام برداشتن در زمینه پژوهش با آمارهای مستدل باشد که در این خصوص ایجاد چنین پایگاه‌های داده و دسترسی به آمارها مفید است.

نیک‌بخش خاطر نشان کرد: بخش اقتصادی و حوزه صنعت یکی از راه‌های حل بسیاری از مشکلات بخش جوانان است و با توجه به وجود شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان در سراسر کشور، به این شرکت‌ها توصیه می‌کنیم به زمینه تولیدات تجهیزات ورزشی نیز ورود کنند و هر چند بخشی از این تجهیزات به لایسنس و استانداردهای بین‌المللی نیاز دارد ولی بخش دیگری نیز می‌تواند با تولید با کیفیت و استانداردهای حداقلی مورد استفاده قرارگیرد که حاضریم در این زمینه تمام تلاش خود را برای ارتباط بین ورزش با این شرکت‌ها را پیوند دهیم.

وی در خاتمه افزود: با تلاش و عزمی جهادین بدنبال تحقق شعار سال از طریق پژوهش های کاربردی دانش بنیان هستیم و در این راستا از تمامی ظرفیت های حوزه های ورزش و جوانان استفاده خواهیم کرد.

در پایان این جلسه از اعضای شورای مطالعات و پژوهش‌های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان و نیز مجریان و ناظرین طرح‌های پژوهشی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه، امید فتح اللهی دبیر شورای مطالعات و پژوهش‌های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، عملکرد پژوهشی اداره کل را در سال گذشته و امسال ارائه داد.

انتهای پیام

نظر شما