استاندار : طرح تحول بنیادی در الگوی کشت لرستان اجرایی می شود

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۸۹۹۰
استاندار : طرح تحول بنیادی در الگوی کشت لرستان اجرایی می شود
فرهاد زیویار بر لزوم همکاری بین دستگاه های اجرایی و همراهی مردم استان در جهت اجرای طرح تحول بنیادی در الگوی کشت استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ زیویار امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به   جلسه اخیر سازگاری با کم آبی و حفاظت از منابع آب استان و جلسه قرارگاه الگوی کشت، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی عضو به موازات وظایف سازمانی گزارش هایی در خصوص ظرفیت های موجود در حوزه کاری خود ارائه کردند و در این زمینه بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

وی افزود: هدف از برگزاری جلسه امروز ارائه راهکارهای مناسب به منظور ایجاد تحول بنیادی در الگوی کشت در سطح استان به موازات سراسر کشور بود که در این رابطه پیشنهادات دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت .

 استاندار لرستان با اشاره به اینکه طرح تحول بنیادی در الگوی کشت اجرایی می شود، تصریح کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی در اقلیم لرستان و کاهش نزولات آسمانی و مشکلات به وجود آمده در زمینه تامین آب کشاورزی در استان، اجرای دقیق و برنامه ریزی شده طرح تحول بنیادی در الگوی کشت  امری ضروری است .

وی گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده در جلسه امروز اقدامات خوبی در رابطه با مقدمات اجرایی کردن طرح مذکور صورت گرفته که لازم است این اقدامات ادامه یابد .

زیویار ابیان کرد: اجرای طرح تحول بنیادی در الگوی کشت حوزه کشاورزی استان عزمی همگانی می طلبد و علاوه بر همکاری بین دستگاه های اجرایی، بسیار مهم است که مردم نیز در این رابطه همراهی لازم را داشته باشند .

استاندار لرستان در پایان با مهم ارزیابی کردن اجرای طرح مذکور، عنوان کرد: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی اعتباری بالغ بر۲/۲ میلیارد دلار در سطح کشور، به صرفه جویی ۳ میلیارد متر مکعب آب می انجامد و در ادامه موجبات افزایش تولیدات کشاورزی برای تامین مواد غذایی ۵ میلیون نفر دیگر را فراهم می سازد .

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز