آیت الله لائینی : دشمن در جنگ ترکیبی حجاب را نشانه گرفته است

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۱:۴۳:۴۱
کد خبر: ۱۴۰۹۰۲۰
آیت الله لائینی : دشمن در جنگ ترکیبی حجاب را نشانه گرفته است
آیت‌الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به جنگ ترکیبی که از سوی معاندان انقلاب اسلامی راه اندازی شده است، گفت: در جنگ ترکیبی امروز، مسئله فرهنگ، چادر و عمامه را نشانه گرفته است از دیرباز این رسم و رسوم‌ دشمنان بوده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه نماز جمعه ساری، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه؛ اظهار کرد: حضرت فاطمه‌الزهرا(س) در خطبه معروف خود درباره واجب شدن نماز که یکی از بهترین آثار آن کبرزدایی است، تاکید کردند.
 
محمدی لائینی با تاکید بر پرداخت زکات، بخشش مالی و خمس، انفاق را سبب رشد حلال مال انسان دانست و گفت: نماز و زکات دارای فلسفه و برکات زیادی است و در قران باهم آمده است.  
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) خاطرنشان کرد: در این روزها یکی از محورهای فتنه داخلی، حجاب زدایی، اذیت و آزار کسانی است که می‌خواهند حجاب و چادر حضرت فاطمه (س) را حفظ کنند طببعی است که مانند حضرت زهرا(س)خساراتی هم متحمل شوند.
 
آیت‌الله محمدی لایینی به جنگ ترکیبی که از سوی معاندان انقلاب اسلامی راه اندازی شده است، گفت: در جنگ ترکیبی امروز، مسئله فرهنگ، چادر و عمامه را نشانه گرفته است از دیرباز این رسم و رسوم‌ دشمنان بوده است.
 
امام جمعه مرکز مازندران تصریح کرد: اغتشاشگران از آثار جنایت عکس و فیلم می‌گیرند و برای بیگانگان می‌فرستند تا برایشان ویزا صادر شود یا پول دریافت کنند همه این‌ها در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط می‌شود. هیچ‌گاه از حمایت دین، ولایت و حجاب زهرایی دست بر نخواهیم داشت.
 
جهاد تبیین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی
 
این مسئول به وظایف دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای امنیتی اشاره کرد و یادآور شد: جهاد تبیین وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی است لازم است نهادهای امنیتی با عوامل فریب خورده و آشوبگر مقابله کنند.
 
آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به فرمایشات مقام‌معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی فریب خوردگان باید موعظه و برخی باید مجازات شوند؛ بر ضرورت سرعت عمل دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌ه‌ها تاکید کرد و گفت: به‌نظر می‌رسد دستگاه قضا کند عمل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه اگر تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود درست عمل کنند زمینه برای اغتشاشگران فراهم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از مسائل و مشکلات معلول ناکارآمدی، تعلل و ترک فعل از سوی برخی دستگاه‌ها است به خصوص در دولت‌های گذشته قصور داشتند.
 
رسیدگی مسئولان به بهبود وضعیت کشاورزان
 
خطیب جمعه ساری اظهار کرد: امسال نیز وضعیت برنج و مرکبات با افت قیمت و رکود بازار مواجه است کشاورزان و باغداران از این وضعیت گلایه دارند. لائینی با بیان اینکه قیمت پایین مرکبات سبب شد تا برداشت آن برای کشاورزان و باغداران صرفه اقتصادی نداشته باشد، افزود: لازم است مسئولان برای بهبود وضعیت باغداری و کشاورزی در استان برنامه ریزی داشته باشند. همچنین خرید تضمینی و صادرات را در دستور کار قرار دهند.
 
 وی با اشاره به اینکه برخی از دلالان محصولات کشاورزی و باغی مازندران در حال سوء استفاده هستند، گفت: واسطه‌ها محصول را با نرخ پایین از باغداران خریداری می‌کنند با توجه به امکاناتی که برای نگهداری دارند از طرف دیگر صادرات انجام می‌دهند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: انبارهای زیادی در مازندران وجود دارد که باغداران می‌توانند به انبارداران بفروشند و یا در انجا نگهداری کنند  در زمان مناسب به فروش برسانند که نیازمند اطلاع رسانی به باغداران است.
 
حقوق بشر شعار دروغین مدعیان غرب
 
این مسئول با اشاره به در پیش بودن روز جهانی حقوق بشر، اظهار کرد: خداوند حقوق بنده‌های خود را دیده است شعار و عملکرد مدعیان دروغین حقوق بشر با یکدیگر فرق می‌کند.
 
به گفته لائینی، مدعیان حقوق بشر در تاریخ ۲۰۰ سال گذشته جنایت‌های زیادی انجام دادند، پرونده آن‌ها سیاه است. نباید فریب شعار آن‌ها را بخوریم همچنان که  در ناآرامی‌های اخیر شعار دروغین حمایت از حقوق بشر را سر می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند بر تبیین سه مسئله تاکید کردند، گفت: تبدیل فرهنگ خودپرستی و شهرت به تبدیل ایثار و ازخودگذشتگی، تبدیل ما نمی‌توانیم به ما می‌توانیم، تبدیل فرهنگی شیفتگی به غرب به اعتراض به غرب باید انجام شود. زیرا غرب در جنبه‌های انسانی و فرهنگی دچار انحطاط است.باید به خودمان بپردازیم.
 
امام‌ جمعه ساری ۱۶ آذر را روز اعتراض دانشجو به غرب عنوان کرد و گفت: فرهنگ اعتراض به غرب نماد انقلابیگری ما است.
 
وی با بیان اینکه با شور حسینی انقلاب و دفاع مقدس و با شور زینبی دفاع حرم به پیروز رسید، تصریح کرد: لازم است در مقابل ناآرامی‌هایی که با دخالت غرب صورت گرفت با شور فاطمی و حسینی به پیروزی برسیم.
 
خبرنگار : راضیه عنایتی

انتهای پیام

نظر شما