استاندار مازندران: سیاست های اجرایی مدیریت پسماند استان تدوین می شود

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۳:۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۳۸۰۸
استاندار مازندران: سیاست های اجرایی مدیریت پسماند استان تدوین می شود
استاندار مازندران بر ارایه بهترین خدمات شهری به جامعه از سوی دستگاه های متولی تاکید کرد و گفت: ساماندهی زباله در مازندران به عنوان یک استان گردشگر پذیر بسیار مهم است و شیوه نامه ساماندهی مکانیزه زباله استان تدوین شده است. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه کارگروه پسماند استان مازندران با عنوان اینکه استانی هستیم که مقصد گردشگری است و سفر مردم کل ایران به این استان در طول سال قطعی است و میهمانان استان با گرایش ها و فرهنگ های گوناگون به مازندران مسافرت می کنند، خاطرنشان کرد :مدیران مسئول در ارایه بهترین خدمات شهری که درشمار وظایف آنان است نهایت اهتمام را داشته باشند.

وی بابیان این که انباشت زباله در سطح شهر موجب بهم خوردن سیستم روانی جامعه می شود، ادامه داد :جمع آوری زباله در خدمات شهری بیشترین سهم را در ایجاد آرامش اجتماعی هر شهری دارد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد :اگر بعنوان یک تیم مدیریتی در این استان سرسبز بحث خدمات شهری و جمع آوری زباله را نتوانیم انجام بدهیم نباید ادعای مدیریت داشته باشیم چرا که هر مسافری وارد استان می شود به ضعف مدیریتی این استان پی خواهد برد و در آموزه های دینی ما بر نظافت به عنوان نمود ایمان تاکید شده است .

حسینی پور افزود :شیوه نامه ساماندهی زباله بصورت مکانیزه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی تهیه شده است و از منظر قوانین هیچ مشکلی نداریم و مشکل ما عدم اجرای قوانین و عدم مسئولیت پذیری مجدانه دستگاه هاست که محیط زیست استان در مورد معضل زباله باید حساسیت های بیشتری از خود نشان دهد و در این مورد اعمال قانون کند.

سید محمود حسینی پور تصریح کرد :شهرداری ها در مبادی ورودی و خروجی شهرها درخصوص جمع آوری زباله می بایست اهتمام ویژه ای داشته باشند و‌ تنها به جمع آوری زباله در داخل شهر اکتفا نکنند .

استاندار مازندران، یادآور شد :ماموریت اصلی ما در حال حاضر جمع آوری زباله در مبادی عمومی شهری و روستایی اعم از جنگل ها و مسیرهای مواصلاتی استان است که می بایست استان را از این وضعیت خارج کنیم و دبیرخانه کارگروه پسماند استان مازندران باید فعال تر شود.

وی باتاکید بر این که تدوین سیاست های اجرایی مدیریت زباله استان باید نهایتا طی یک هفته آینده آغاز شود، گفت: متولی پسماند شهرک های صنعتی می بایست مشخص شود تا بتواند بر وضعیت شهرک های صنعتی استان پیرامون جمع آوری زباله نظارت نماید و مدیران این بخش را پاسخگو کند .

این مسئول اضافه کرد :زباله های با ارزش حرارت بالا می بایست جهت سودآور شدن نیروگاه های زباله سوز و ایجاد درآمد پایدار با محوریت سازمان همیاری و شهرداری های استان خریداری شود که باید در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گیرد .

وی تاکید کرد :جمع آوری زباله در شهرستان ها می بایست با سازوکار مشخص صورت گیرد تا شاهد تغییر وضعیت پسماند در استان باشیم چرا که در سفرهای شهرستانی معضل زباله یکی از مشکلات اصلی است که مردم را می آزارد.

انتهای پیام

نظر شما