کردستان میزبان پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۱۱:۴۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۵۶۷۸
کردستان میزبان پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز، پنجم دی‌ماه از طرف پلیس راه کرمانشاه وارد سنندج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سردار ذبیح‌الله مالکی، امروز، پنجم دی‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز، پنجم دی‌ماه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از طرف پلیس راه کرمانشاه وارد سنندج خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات استقبال از ایه شهدای والا مقام افزود: مراسم استقبال از این هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور گرم مردم و مسئولان استان در پلیس راه کرمانشاه آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، به برگزاری مراسم وداع با شهدا اشاره و اظهارکرد: مراسم وداع با شهدای گمنام بعد از اذان مغرب با حضور مردم عزادار استان امروز در مهدیه سنندج برگزار خواهد شد.

وی درادامه گفت: مردم همیشه در صحنه استان کردستان پیکر این هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس را فردا، ششم دی‌ماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از میدان آزادی سنندج به طرف پیاده‌راه فردوسی تشییع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این شهدای والا مقام در سه شهرستان سنندج، قروه و بیجار تدفین می‌شوند، بیان کرد: پیکر مطهر سه شهید در پارک رضوان، حوزه علمیه و شهر مالوجه شهرستان قروه، ۲شهید در پیرتاج و حسن‌آباد شهرستان بیجار، سه شهید در استانداری، سازمان قضایی نیروهای مسلح و پادگان ارتش تدفین می‌شوند.

مالکی با اعلام اینکه قدوم شهدا تأثیرگذاری لازم را در سطح جامعه دارد، افزود: در این راستا رسانه‌های گروهی باید با اطلاع‌رسانی وآگاه‌سازی لازم را انجام دهند تا استقبال در خور شأنی در مسیر شهدای گمنام صورت گیرد.

وی بیان کرد: در استان کردستان ۵۳ شهید گمنام تدفین شده‌اند که ۲۴ یادمان شهدای گمنام در استان تاکنون ایجاد شده و مابقی نیز در حال پیگیری تأمین اعتبار برای ایجاد یادمان و بازسازی هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت احداث المان و یادمان شهدای گمنام در استان گفت: از محل اعتبارات سفررئیس جمهور به استان سه میلیارد تومان اوراق برای این حوزه اختصاص یافت که در صورت جذب و تخصیص نهایی به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کاهش می‌یاید.

وی در پایان به ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: استان کردستان دوران دفاع مقدس در دو جبهه داخلی و خارجی جنگید با این وجود فاقد یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستیم که با تلاش مسئولان تاکنون زمین آن واگذار شده است اما به دلیل عدم ردیف بودجه تاکنون موفق به احداث نشده‌ایم و قول‌های مساعدی از سوی مسئولان برای احداث باغ موزه دفاع مقدس داده شده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز