گوگرد گازوئیل نیروگاه منتظر قائم ۱۰۰ برابر بالاتر از استاندارد

۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۲۰:۳۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۱۹۴۴۲
گوگرد گازوئیل نیروگاه منتظر قائم ۱۰۰ برابر بالاتر از استاندارد
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه مخازن مازوت در بازدیدی که دی ۹۹ از نیروگاه شهید منتظر قائم داشتم، پلمب شده بود، گفت: اما گوگرد گازوئیلی که می سوزاند ۱۰۰ برابر بالاتر از استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علیرضا عباسی  شامگاه پنج شنبه در نشست با سمن های محیط زیست البرز که در خانه ملت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارشات دیوان محاسبات، ۲۲۰ تکلیف در قانون هوای پاک برای دستگاه ها وجود دارد، اما صرفا ۲۰ مورد آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مخازن مازوت در بازدیدی که دی ۹۹ از نیروگاه شهید منتظر قائم داشتم، پلمب شده بود اما گوگرد گازوئیلی که می سوزاند ۱۰۰ برابر بالاتر از استاندارد است، لذا از وزیر وقت نفت اقدامات انجام شده درباره سوخت استاندارد را مطالبه کردیم. 

عباسی با اشاره به اینکه نیروگاه منتظر قائم سالیانه  ۷ میلیون متر مکعب آب مصرف می کند، بیان کرد: نیروگاهی مشابه منتظر قائم در کشور داریم که ۲ برابر برق تولید می کند اما 10 برابر کمتر آب مصرف می کند، در نتیجه آخرین تصمیم با وزیر نیرو این بود که سیکل آن عوض شود. 

نماینده مردم کرج در مجلس  با تاکید بر اینکه انتقال آب از سد کرج به تهران از طریق تونل به تهران مشروط به رعایت حق آبه محیط زیستی رودخانه کرج توسط وزارت نیرو است، تصریح کرد: ۲۰ درصد آب مصرفی البرز سطحی و ۸۰ درصد زیرزمینی است لذا سهم استان از دو سد را از ۵۵ میلیون متر مکعب آب به ۱۱۰ میلیون متر مکعب افزایش دادیم.  

وی به مطالبه ۶۰ میلیون متر مکعب دیگر از وزارت نیرو به واسطه افزایش جمعیت، اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه، مخزن و سیستم انتقال آب باید آماده شود تا اقدام نمایندگان درباره حق آبه برای مردم محسوس باشد. 

عباسی با اشاره به اینکه قانون ملی ایمنی زیستی درباره محصولات تراریخته نیاز به اصلاح دارد، افزود: مرکز پژوهش های مجلس پیش نویس اصلاحات را انجام داد و طی دو ماه آینده برای رای گیری وارد صحن علنی مجلس می شود.

وی تاکید کرد: در قانون پیشین جرم انگاری انجام نشده بود و حقوقدانان و سازمان های مردم نهاد از حضور در شورای ملی ایمنی زیستی بی نصیب بودند. 

نماینده مردم کرج فردیس، اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فلفل های برگشتی از روسیه در سال گذشته ما را برای نظارت بر سموم استفاده شده در محصولات مصمم کرد، گفت: متاسفانه قانون اصلاح نباتات برای سال ۱۳۴۰ بود.

عضو شورای ملی ایمنی زیستی ادامه داد: طی ۶۰ سال سموم تغییر کرده است اما همچنان با قانون سال ۱۳۴۰ کار می کنیم، در نتیجه تقاضای بازنگری در قانون حفظ نباتات انجام شد.

عباسی با اشاره به در نظر گرفتن عوارض در بودجه ۱۴۰۱ برای جبران آب مجازی ناشی از صادرات، گفت: درآمد ناشی از دریافت ان عوارض باید صرف تقویت سفره های آب زیرزمینی شود. 

وی اظهار داشت: از ۴۳۰ میلیارد متر مکعب آب موجود، تنها ۹۵ میلیارد متر مکعب صرف شرب، کشاورزی، صنعت و فضای سبز  می شود اما برای 335 میلیارد مترمکعب باقی مانده برنامه ای نداریم. 

وی متذکر شد: امسال وزارت نیرو با تدبیر "هر کسی یک واحد در برق صرفه جویی کند ۵ واحد از آن خریداری می شود" ۱۳۷۰ میلیارد تومان به مردم پرداخت کرد و خاموشی نداشتیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز