استاندار مازندران : مراکز فنی و حرفه ای و دانش بنیان، ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارند

۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۰۲۰۷
استاندار مازندران : مراکز فنی و حرفه ای و دانش بنیان، ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارند
سید محمود حسینی پور استاندار با بیان این که مرکز واحد ثبت تقاضای جویندگان کار در مازندران راه اندازی می شود، گفت: مراکز فنی و حرفه ای و دانش بنیان، ظرفیت بالایی برای خروج از مشکل بیکاری دارند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مازندران بابیان این که بخش قابل توجهی از تقاضاها در دیدارهای مردمی مرتبط با اشتغال افراد است، یادآور شد: مرکز واحد ثبت تقاضای جویندگان کار در مازندران راه اندازی می شود تا ضمن شناسایی و دسته بندی وضعیت بیکاران استان این ظرفیت و فضا هم فراهم شود که مراکز تولیدی و کارخانه ها از طریق همین مرکز به جذب نیروی مورد نیاز خود اقدام کنند.

استاندار، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از طریق همین مرکز و یا سامانه جویندگان کار،  می تواند در زمینه مهارت آموزی این افراد اقدام نماید تا به مهارت های لازم برای کار کردن مجهز شوند.

وی گفت: مجموعه های تولیدی و صنعتی استان نیز با تدوین نیازمندی های پنج ساله نسبت به جذب و بکارگیری نیروهای مهارت دیده که از این طریق شناسایی و آموزش دیده اند اقدام می کنند.

حسینی پور با اشاره به این‌که اگر تمامی تسهیلات اشتغال در این فرایندها درست هزینه شود به طور حتم وضعیت استان در این زمینه مناسب خواهد شد، گفت: براساس روش های سنتی ۲۰ و ۳۰ سال قبل نمی توان مشکلات این بخش را رفع کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران از مهارت افزایی به عنوان گره گشای مشکل بخشی از این افراد بیکار جامعه نام برد و تاکید کرد: می بایست با برنامه ریزی برای هدایت این افراد به سمت مهارت افزایی اقدام کنیم.

حسینی پور گفت: موضوع اشتغال تا بدان حد جدی است که بیش از ۵۰ درصد درخواست های ملاقات مردمی استان پیرامون موضوع اشتغال است و این تقاضاها مربوط به افراد تحصیلکرده با مدارک بالای علمی دانشگاهی است.

به بیان حسینی پور در بیان مسائل مربوط به اشتغال در جامعه مسائلی که در واقعیت جامعه با مسائلی که در جلسات مطرح می شود متفاوت است و از شورای اشتغال و سرمایه گذاری انتظار می رود که به طور حقیقی برای این بخش بررسی های لازم صورت گیرد.

استاندار مازندران به جایگاه و تاثیرگذاری فنی و حرفه ای در مهارت افزایی افراد اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از مراکز فنی و حرفه ای داشته ام بسیاری از تحصیلکردگان دانشگاهی که در این مراکز مشغول آموزش بودند عنوان داشتند که آموزش های این مراکز در کسب مهارت اصلا قابل قیاس با آموزش تئوری دانشگاهها نیست.

وی خواستار سوق دادن افراد جویای کار به سمت مراکز دانش بنیان مازندران شد و گفت: می بایست از ظرفیت های موجود در این بخش برای خروج از مشکلات بیکاری استفاده کنیم.

استاندار گفت: فاصله میان آموزش مهارتی مرکز فنی و حرفه ای که فرد آموزش می بیند تا مسیر دریافت تسهیلات بسیار بسیار فاصله معیوبی است و باید در این زمینه آسیب شنایی شود.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکل اشتغال باید استارت آپ ها را جدی بگیریم و این مجموعه ها در تمامی شهرستان های مازندران راه اندازی شود.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران فراهم نشدن زمینه اشتغال را زمینه ساز مهاجرت افراد نخبه و تحصیلکرده طی سالهای اخیر دانست و گفت: با بسترسازی لازم در این زمینه می توانیم استان را متحول کنیم و برای این منظور باید مسیرها و فرایندها را درست کرد تا بستر برای اشتغال جوانان فراهم شود.

وی اجرای دقیق همایش فرصت های سرمایه گذاری را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در تغییر فضای استان مازندران دانست و گفت: اکنون با حضور و ورود سرمایه گذاران در استان روبرو هستیم بطوریکه اخیرا یک سرمایه گذار و جمعی دیگر از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در این استان اعلام آمادگی کرده اند.

حسینی پور از مسوولان استان خواست که نهایت اقبال را به سرمایه گذاران داشته باشند و افزود: اگر این جذب سرمایه گذاری را شاهد باشیم استان حرکت خواهد کرد و هر چقدر سرمایه وارد استان شود مشکل اشتغال به همان نسبت کمتر خواهد شد.

وی با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این روزها صحبت از سردار دلها در محافل زیاد مطرح می شود اما واقعیت این است که وقتی می خواهیم از بزرگانی یادی بکنیم باید ببینیم علل و عواملی که این شخصیت ها توانستند در جامعه داخل و خارج از کشور اسطوره شوند چیست.

استاندار مازندران افزود: جامعه را به سمتی ببریم که رهروی از این انسان های بزرگ را در جامعه نهادینه کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین شاخص های شخصیتی سردار سلیمانی این بود که در اوج بحران برای کشور فرصت ایجاد می کرد.

حسینی پور گفت: مردمی بودن دیگر شاخصه شخصیتی سردار سلیمانی بود و به معنای واقعی کلمه به مردم عشق می ورزید و کاری که برای مردم می کرد از روی اخلاص بود.

وی افزود: سردار سلیمانی و شهدا زنده و ناظر هستند و اعمال ور فتار ما را می بینند باید ببینیم که مشی سردار سلیمانی در مسیر خدمتی ایشان چه بود و چه کرد.

به گفته حسینی پور سردار سلیمانی در اوج تحریم ها توانست اقتدار نظامی ایران را هم در منطقه و هم در کل جهان ارتقا ببخشد.

انتهای پیام

نظر شما
نظرات
فرخ ولی زاده
|
-
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
0
0
کار کجاست؟!?