۳۵ مدرسه در البرز تا پایان سال افتتاح می شود

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۰۹:۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۱۴۴۶
۳۵ مدرسه در البرز تا پایان سال افتتاح می شود
استاندار البرز از افتتاح ۳۵ مدرسه در استان البرز تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی در گفت‌وگوی ویژه خبری که شامگاه سه شنبه در استودیو شهید قاسم سلیمانی صدا و سیمای البرز صورت گرفت، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به تمامی مردم شریف استان به تشریح اقدامات و برنامه های توسعه ای استان البرز در حوزه های مختلف پرداخت.

وی با اشاره به روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرج بعنوان یک مطالبه ۲۰ ساله مردم کلانشهر کرج، ادامه داد: به دفعات از این پروژه بازدید داشته ام و درصدد هستیم که از ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا ایستگاه آیت الله طالقانی که در مجموع ۵ ایستگاه می‌شود را در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری برسانیم.

عبداللهی گفت: طبق تعهد پیمانکار در دهه فجر سال آینده نیز خط ۲ قطار شهری کرج به صورت کامل در مجموع با ۱۰ ایستگاه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: در شهر کرج ۱۱ هزار تاکسی داریم و به طور قطع باید درصدد افزایش و نوسازی تاکسی ها باشیم و اتوبوس هایی نیز خریداری شده که به مرور به سیستم حمل و نقل استان اضافه می شود و انتظار می رود که فرهنگ سازی در خصوص استفاده از وسایل نقلیه عمومی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: برنامه ریزی و اقدام برای رسیدگی به مطالبات و نیازهای مردم و جبران عقب ماندگی ها از اهداف عالی دولت مردمی سیزدهم است که ما هم در استان البرز با تلاش جهادی و اهتمام شبانه روزی بدنبال تحقق آن هستیم.

وی به گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان اشاره کرد و افزود: امسال با اعتباری ویژه به روستاهای استان در مناطق سردسیر و کوهستانی گازرسانی شد که این اقدام با گازرسانی طی ۴۰ سال گذشته برابری می‌کند.

عبداللهی گفت: اکنون در کشور میزان تولید گاز با مصرف تناسب ندارد از این رو با کمبود جدی مواجه هستیم بطوری که ناگزیر به تعطیلی ادارات و سازمان ها و مدارس شدیم.

وی افزود: از مردم شریف استان تقاضا می شود که مدیریت مصرف گاز در منزل و محل کار خود را جدی بگیرند.

استاندار با بیان اینکه استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و حدود ۵۰ هزار معلم دارد، گفت: بر این اساس تعداد مدارس و دانش آموزان همخوانی ندارند و بلحاظ سرانه های آموزشی و پژوهشی آخرین و محرومترین استان کشور هستیم.

وی افزود: در سفر رییس جمهور محترم به استان مصوب شد طی تعامل دولت و خیرین نسبت به ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان البرز اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: از سوی دیگر نیز با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز به این تعداد اضافه کنیم و در مجموع در دولت مردمی سیزدهم ۲۰۰ مدرسه به سیستم آموزش استان اضافه شود.

وی افزود: مهر ماه امسال ۳۴ مدرسه مورد بهره برداری قرار گرفت، ۶۵ مدرسه با پیشرفت ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است و ۳۵ مدرسه تا پایان اسفند ماه افتتاح می شود و حدود ۶۰ زمین نیز برای ساخت مدرسه مشخص شده است.

استاندار البرز با اشاره به اقدامات و برنامه های حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: استان البرز در این حوزه نیز با ضعف جدی مواجه است از این رو با جدیت برای تسریع در تکمیل پروژه های بیمارستانی استان ورود کردیم و در آینده نزدیک شاهد تحولات بزرگی در این راستا خواهیم بود.

وی افزود: در سفر رییس جمهور محترم به استان نیز مقرر شد که یک بیمارستان فوق تخصصی جنرال ۵۰۰ تختی در البرز ساخته شود که جانمایی شده است.

عبداللهی گفت: پروژه بیمارستان شهید سلیمانی در فردیس رو به پایان است و در تلاش هستیم که دهه مبارک فجر رسماً افتتاح شود.

وی افزود: بیمارستان خصوصی به آفرین نیز رفع موانع شد و چند درمانگاه در فردیس و بیمارستان های سیدالشهدا در کرج،  کمالشهر و ساوجبلاغ را مورد پیگیری قرار داده ایم و این نوید را می دهیم در آینده نزدیک به وضعیت قابل قبولی در سرانه های بهداشتی و درمانی استان برسیم.

همچنین پیش از این حضور استودیو شهید قاسم سلیمانی در صدا و سیمای استان البرز با حضور استاندار البرز به شکل رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز