کمبود آمبولانس معضلی لاینحل و بسیار خطرناک برای میناب / جنس مشکلات میناب شبیه به سیستان و بلوچستان است

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۱۰:۳۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۲۶۱۲
کمبود آمبولانس معضلی لاینحل و بسیار خطرناک برای میناب / جنس مشکلات میناب شبیه به سیستان و بلوچستان است
معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه جنس مشکلات شهرستان میناب شبیه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان است، کمبود آمبولانس را مشکلی لاینحل برای میناب معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان،  مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب، در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودها و نیازهای لازم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان میناب اظهارداشت: شهرستان میناب تنها شهرستانی است که بیش از ۲۶۰ نقطه روستایی دارد که از این حیث شباهت خاصی به استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی افزود: جنس مشکلات ما در همه حوزه‌ها به خصوص بهداشت و درمان جنس روستایی است ، و اساسا نگاه وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در تقسیم  منابع و امکانات در مناطق روستایی متناسب با وضعیت ما نیست و استاندارد‌های لازم و تعریف شده نسبت به جمعیت منطقه پاسخگوی نیازهای شهرستان نمی‌باشد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب ادامه داد: جنس مشکلات موجود در شرق هرمزگان بسیار شبیه به استان سیستان و بلوچستان است که  علی‌رغم همه تلاش‌های متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی استان، هنوز مشکلات مرتفع نشده است و این امر مردم مناطق روستایی شهرستان را بسیار آزار می‌دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب بیان‌کرد: کمبود آمبولانس یک معضل لاینحل و بسیار خطرناک برای میناب است و بارها شاهد بودیم برای بیماران مینابی و بیمارانی که از شهرستانهای اطراف و جنوب کرمان برای دریافت خدمات درمانی به میناب مراجعه کرده‌اند مشکلاتی پدید آمده است.

سلحشور تصریح کرد: شهرستان میناب امروزه نقش مرکزیت در شرق هرمزگان دارد و شهرستان‌های زیادی برای دریافت خدمات به این شهرستان مراجعه می‌کنند بر همین اساس باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد:متاسفانه نگاه جامع به شهرستان میناب در  وزارت بهداشت به درستی جا نیفتاده است و میناب فقط در حد یک شهرستان دیده می‌شود و همین امر با توجه به گستردگی خدمات‌گیرندگان ما را در تقسیم منابع با مشکل مواجه می‌کند

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز