سرشماری پرندگان مهاجر آبزی در ماهدشت و سد کرج

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۱۹:۴۰:۴۸
کد خبر: ۱۴۲۲۹۱۶
سرشماری پرندگان مهاجر آبزی در ماهدشت و سد کرج
رئیس اداره حفاظت محیط زست شهرستان کرج از سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در نیمه دوم دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، رضا  قاسم پور درباره سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی اظهار کرد: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در نیمه دوم دی ماه سال جاری در مناطق تصفیه خانه ماهدشت و سد امیر کبیر (منطقه حفاظت شده البرز جنوبی)، با هدف برآورد جمعیت انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی در مناطق استان البرز انجام شد.

 وی افزود: روش سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر به صورت مشاهده مستقیم است و تیم‌های سرشماری کننده در گروه‌های مختلف  در مسیرهای مشخص در کنار رودخانه ها، سدها  و دریاچه های مصنوعی (تصفیه خانه ماهدشت )گونه‌های مشاهده شده را در فرم‌های مربوطه ثبت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زست شهرستان کرج  بیان کرد: این سرشماری، با حضور محیط‌بانان منطقه، کارشناسان محیط زیست طبیعی  و مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست وجمعی از دوستداران حیات وحش صورت پذیرفت.

قاسم پور متذکر شد: پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌های مربوطه، اطلاعات جمع‌آوری شده پس از جمع بندی نهایی، با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی انجام و نتایج به دست آمده از این تحلیل‌ها در مدیریت و حفاظت گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما