شورای ششم دنبال کارهای نمایشی و کم اثر نیست/ کیفیت حمل و نقل عمومی در بندرعباس باید ارتقا یابد

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۸:۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۴۲۴۲۵۸
شورای ششم دنبال کارهای نمایشی و کم اثر نیست/ کیفیت حمل و نقل عمومی در بندرعباس باید ارتقا یابد
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شورای ششم دنبال کارهای نمایشی و کم اثر نیست، ضمن اشاره‌ای به مشکلات حمل و نقل عمومی، گفت: کیفیت حمل و نقل عمومی در بندرعباس باید ارتقا یابد.

 به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، حسن سالاری نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود طی هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهارداشت:  لازم است این نکته بسیار مهم را نیز متذکر شوم که مهمترین مسئله ای که باعث ایجاد رضایت و افزایش شادابی در این ایام برای پرسنل زحمتکش مجموعه شهرداری می شود توجه به حقوق و دریافتی به موقع عزیزان است که خواهشمندم  به این نکته مهم توجه ویژه ای شود تا در روزهای پایان پرسنل شهرداری خدای نکرده شرمنده خانواده و زن و بچه خود نشوند .

وی افزود: در بحث ارائه خدمات شهرداری به مردم، نحوه ارتباط و تعامل با شهروندان و کیفیت ارائه خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است، «هوشمندسازی»، ابزاری است که می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء کمی و کیفی این خدمات ایفا کند و رضایتمندی عمومی را به همراه داشته باشد؛ در کنار این ارتقاء کمی و کیفی، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف وقت مردم از دیگر مزایای هوشمندسازی محسوب می‌شود که به طور کلی هدف از شهر هوشمند حرکت در جهت رفع نیاز مردم در کمترین زمان بوده و برهمین اساس تقویت مدیریت شهری از حیث هوشمندسازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سالاری بیان‌کرد: لازم است همکاران مجموعه شهرداری در سال آتی گزارش کامل و جامعی از اقدامات انجام شده در سال قبل را جهت آگاهی بیشتر همشهریان ارائه دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، ادامه داد: با تکیه بر ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، به دنبال احصاء وضعیت مطلوب در حوزه عدالت حمل‌ونقل و ترافیک و روشن شدن مسیر برای دستیابی به اهداف در این حوزه هستیم.یکی از محورهای کمتر مورد توجه قرار گرفته در ادوار شورای شهر، فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه تصمیم گذاری است چنانچه طی سال‌های اخیر، راهبردها و مسیرهای حرکتی برای شهرداری تعیین شده ولی متاسفانه، خلاء پژوهش‌های راهبردی و کلان، به ویژه در حوزه حمل و نقل کاملا محسوس است.

 

وی اظهارداشت: به دنبال این هستیم که برای اولین بار، کارگروه مطالعات ، پژوهش و تصمیم گیری حوزه حمل و ترافیک  را تشکیل دهیم تا در مسیر مشخص برای رسیدن به اهداف کلان تصمیم‌گیری شود چرا که حوزه حمل‌ونقل و عمران شهری باید الگوی فرهنگ صحیح و عادات اجتماعی درست مردم باشد.

سالاری افزود: روح فرهنگ می‌تواند نگاه ما حتی در حوزه تخصصی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل را تغییر دهد؛ اگر به دنبال استقرار فرهنگ صحیح باشیم، خدمات حوزه حمل‌ونقل نیز به نحو دیگری ارائه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید‌کرد: امروز فعالان صنعت حمل و نقل، از جمله حمل و نقل شهری با مشکلاتی دست به گریبان هستند که توجه آنان را از ارتقای کیفیت خدمات، به حفظ حداقل‌ها معطوف کرده است؛ افزایش قیمت ناوگان و هزینه‌های نگهداری، فرسودگی ناوگان و عدم امکان نوسازی و بازسازی، رشد صعودی و افسارگسیخته قیمت قطعات و لوازم یدکی در چند سال اخیر، نابسامانی و ناپایداری بازار و شکنندگی اقتصادی حوزه حمل و نقل، تناقضات قانونی بویژه در زمینه خدمات‌رسانی در حومه و اطراف کلانشهرها، نرخ کرایه‌های غیرواقعی و ناکافی و در عین حال عدم توانایی مسافران در پرداخت کرایه های واقعی، عدم تحقق تعهدات دولت در قبال حمل و نقل عمومی شهری و ... مهمترین مشکلات این حوزه هستند.

 

سالاری تاکید‌کرد: همچنان که فعالان صنعت حمل و نقل با صبر و تلاش مثال زدنی به استمرار خدمات در این حوزه می پردازند، کمترین وظیفه دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری حمایت و پشتیبانی و کمک به جبران هزینه‌ها و رفع موانع خدمات‌رسانی شایسته در این حوزه است؛ بیمه رانندگان، کنترل و کاهش هزینه های روغن، لاستیک، باتری و سایر اقلام و لوازم مصرفی که عمدتاً در کشور تولید می شوند، واردات سریع و بموقع اقلام وارداتی، ارتقای کیفیت ناوگان تولیدی و ... مهم ترین درخواست های فعالان حوزه حمل و نقل از دولت و مجلس محترم است که باید به آن ها پرداخته شود.

وی بیان‌کرد: از سازمان حوزه حمل و نقل و تاکسیرانی و شهرداری خواستاریم که بسته‌های حمایتی متناسب با نیاز تاکسیران‌ها همچون لوازم یدکی و روغن را در نظر بگیرند؛اگر کیفیت خدمات تاکسیرانی کاهش یابد، تاکسی از گزینه‌های مردم خارج می‌شود، از این رو بایستی تلاش ‌کنیم که کیفیت را در حداقل زمان ممکن حفظ کنیم، تحقق این مهم مستلزم آن است که حداقل درآمد را برای تاکسیران‌ها تضمین ‌کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، خاطرنشان‌کرد: نرخ کرایه مسئله‌ای است که مورد نظر همشهریان قرار می‌گیرد، در سیستم‌های رقابتی خدمات حوزه حمل‌ونقل به صورت محدود و موردی ارائه می‌شود ولی در سیستم تاکسیرانی، افراد زندگی و سرمایه خود را به این حوزه وارد کرده و خدمات را به صورت مستمر ارائه می‌دهد.

.

حسن سالاری ابرازداشت: از آنجایی که در ساعات بعد از ظهر شاهد ترافیک شدیدی در سطح شهر هستیم و نظر به حمایت همکاران  در شورای ششم و پیگیری شهردار و باتوجه به بهسازی ، نوسازی و توسعه ناوگان عمومی ، اختصاص 24 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه ون و همچنین جذب راننده پایه یک امیدواریم شهروندان استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در اولویت نخست قرار داده هر چند که باید در عین حال پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل تردد خودروهای شخصی نیز اندیشیده شود .

وی عنوان‌کرد: هدفگذاری شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برای ، حل مساله بوده و به دنبال کارهای نمایشی و کم‌اثر نیستیم، باید توجه داشت که سرمایه و دارایی شهر محدود بوده و هدفگذاری و هدایت اعتبارات را به سمت حل مشکلات اساسی مردم باید سوق دهیم.

نائب رییس شورای شهر بندرعباس یادآور شد: یکی از مهمترین دستاورد شورای ششم و مدیریت شهری با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های بازگشایی معابر در سطح محلات قدیمی می تواند باشد که حتما لبخند رضایت و شادمانی را در چهره مردم حاشیه شهر به دنبال خواهد داشت . احداث راه و ایجاد دسترسی جدید بی‌شک پیشرفت و آبادانی را به همراه خواهد داشت؛ شرط کارایی و اثربخشی اقدامات مختلف، برخورداری از دسترسی عمومی مناسب است.درصدد هستیم که با باز کردن راه مردم، روند توسعه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر را تسهیل و تسریع ببخشیم.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز