شاهرخی خبر داد : احداث ۳۵ هکتار گلخانه‌ در لرستان / پیش بینی تولید ۳۲۰ هزار تن گندم در سال زراعی جدید

۱۴۰۱/۱۰/۳۰ - ۲۰:۵۲:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۵۳۳۴
شاهرخی خبر داد  :  احداث ۳۵ هکتار گلخانه‌ در لرستان / پیش بینی تولید ۳۲۰ هزار تن گندم  در سال زراعی جدید
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرف یکسال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث کردیم ، این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار گلخانه احداث شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از  لرستان ؛ سید عماد شاهرخی شامگاه جمعه در نشست وزیر جهاد کشاورزی با اتحادیه کشاورزان، باغداران، دامداران با بیان اینکه الگوی کشت که پنجاه سال روی زمین مانده  با دستور وزیر جهاد در دولت سیزدهم شروع شد، عنوان کرد:  بخشی از الگوی کشت مربوط به کشت قراردادی است که امسال حدود ۱۰ هزار قرارداد با کشاورزان منعقد شد.

وی افزود: با اجرای کشت قرار دادی ۹۳ درصد گندم  آبی استان تحت پوشش قرار گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: نکته دیگر مربوط به عملکرد دانه‌های روغنی است که نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است، در خصوص کشت کاملینا نیز ما رتبه اول را در کشور داشته‌ایم.

شاهرخی عنوان کرد: موضوع دیگر  گسترش گلخانه‌ها است، به طوری‌که ظرف یکسال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث کردیم ، این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار گلخانه احداث شده بود.

وی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی تولید گندم در سال گذشته، یاد آور شد: پیش بینی ما این است که سال زراعی جدید ۳۲۰ هزار تن گندم را تحویل سیلوها بدهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص رفع تداخلات ارضی نیز توضیح داد : از سال ۹۳ تاکنون ۴۰۰ پلاک رفع تداخل شد که ۳۰۰ پلاک آن مربوط به یکسال گذشته است.

شاهرخی در ادامه با اشاره به مردمی سازی یارانه‌ها بیان کرد:  450 میلیارد تومان به تولید کنندگان حوزه کشاورزی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه کود پرداخت شده است، عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای انجام شده توزیع ۵۰۰ تن گوشت منجمد با قیمت ۱۵۵ هزار تومان بود که بابت آن ۳۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم با برنامه‌های در دست اقدام شاهدجهش در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز