کشف ۸۹۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در هرمزگان/ سارق پرستارنما در میناب دستگیر شد

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۱۳:۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۴۲۶۱۳۵
کشف ۸۹۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در هرمزگان/ سارق پرستارنما در میناب دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با تلاش همه جانبه ماموران انتظامی استان هرمزگان، قاچاقچیان در انتقال 890 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق ناکام ماندند، همچنین سارقی که در پوشش پرستار فعالیت می‌کرد نیز دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهارداشت: با تلاش پلیس امنیت اقتصادی و همکاری شبانه روزی ماموران انتظامی استان در اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی در یک ماه گذشته اجرا شد مجموعا 490 دستگاه خودرو شوتی و خودروهای سنگین حامل و فعال در قاچاق سوخت شناسایی و توقیف شدند.

وی با تأکید بر استمرار طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق در مناطق آلوده استان، افزود: در اجرای این طرح ها با تلاش همه جانبه صورت گرفته در بازرسی از خودروهای توقیفی و چند بارانداز مجموعا 890 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و 307 متهم و عامل قاچاق سوخت دستگیر و متهمان با تشکیل 298 فقره پرونده جداگانه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار جعفری ادامه‌داد: در پرونده دیگری در پی مراجعه و شکایت احدی از شهروندان مبنی بر سرقت مقادیری طلا و جواهرات و وجه نقد از یک خانم سالخورده در پوشش پرستار خانگی در شهرستان میناب، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد که یک خانم تحت عنوان پرستار خانگی پس از سرقت مقادیری طلاجات به استان فارس متواری شده و پس از 7 ماه به شهرستان میناب برگشته که ضمن شناسایی مخفیگاه وی با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات پلیسی متهمه دستگیر شد.

سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت : سارق دستگیر شده پس از مواجه شدن با دلائل و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و معترف شد با زیر نظر گرفتن افراد سالخورده جهت پرستاری و نگهداری از آنها ازطریق اعلامیه مشغول به کار می شده و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به سرقت می کرده است.

وی تصریح کرد :متهمه دستگیر شده در این سرقت نیز پس از چند روز پرستاری در منزل یک خانم سالخورده 91 ساله در فرصت مناسب با خوراندن داروی بیهوشی و خواب آور به وی 300 میلیون ریال وجه نقد و مقادیری طلاها وجواهرات قدیمی از داخل گاو صندوق منزل سرقت و به استان فارس متواری شده است. 

این مقام انتظامی استان ارزش مالی طلاجات سرقت شده توسط این متهم را بیش از 7میلیارد ریال عنوان نموده و خاطر نشان کرد : سارق دستگیر شده طلاجات مسروقه را به مبلغ یک میلیارد ریال به یک مالخر طلا فروشی در میناب به فروش سانده بوده که با تلاش مأموران فرد مالخر نیز شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری شهروندان با پلیس در راستای شناسایی و کشف جرائم و تولید امنیت پایدار، از عموم مردم فهیم و قدرشناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی 110 به پلیس گزارش نمایند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز