زمین دانشگاه خوارزمی برای دپوی مترو کرج در نظر گرفته شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۱:۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۲۶۳۲۷
زمین دانشگاه خوارزمی برای دپوی مترو کرج در نظر گرفته شود
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: حداقل انتظار ما از دولت اینست که زمین دانشگاه خوارزمی برای دپوی مترو کرج در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علی قاسم پور بعدازظهر یکشنبه در جریان بازدید شهردار و اعضای شورای شهر کرج از مترو کرج در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: از تمام مدیرانی که از گذشته تا به امروز برای پیشرفت مترو کرج تلاش کردند قدردانی می کنم.

وی بیان کرد: دو دهه از شروع عملیات ساخت مترو در این شهر گذشته است، اما بسیاری از کلانشهرهایی که بعد از کرج برای راه اندازی مترو اقدام کردند امروز علاوه بر اینکه خط یک و ۲ قطار شهری آنان به بهره برداری رسیده است، خط ۳ مترو در برخی شهرها مانند مشهد و اصفهان در حال بهره برداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اما  امروز با تلاش مجموعه مدیریت شهری و شهرداران گذشته نیز، قطار روی ریل قرار گرفته است و صاحب این قطار مردم شهر کرج هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز راه اندازی آزمایشی این خط با برق انجام می شود که در سال گذشته این امکان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: براین اساس با تلاش ۱۶ ماهه مجموعه مدیریت شهری این مهم رقم خورد.

قاسم پور با قدردانی از استاندار البرز که دغدغه مندانه برای پیشرفت مترو کرج تلاش می کنند، گفت: بودجه لازم برای اجرای مصوبات مربوط به قطار شهری کرج، بیش از میزان اعتبار تخصیص یافته در سفر رئیس جمهور به استان البرز بود، حداقل انتظار ما از دولت این است که زمین دانشگاه خوارزمی برای دپوی متروی کرج در اختیار شهر قرار گیرد تا به هدف نهایی مدیران شهری که کمک به تحقق هوای پاک و کاهش ترافیک و آلودگی است، دست یابیم.

قاسم پور با اشاره به اینکه وزیر علوم و تحقیقات با این موضوع موافقت نکرد و بررسی موضوع به جلسه بعدی موکول شد که اکنون در حال پیگیری های لازم در این رابطه هستیم. هدف نهایی، اتصال خط متروی تهران – کرج از میدان شهید سلطانی به کمالشهر است تا بار ترافیکی موجود در این مناطق کاهش یابد.

وی اظهار کرد: امید است این راه اندازی آزمایشی بابی شود که تمام‌ کشور باور کنند قطار شهری در کرج فعالیت می کند و تلاش برای اینکه مصوبات عملی شود بیشتر به کار بگیرند.

قاسم پور متذکر شد: راه اندازی آزمایشی مترو در ایام دهه فجر به یمن ایام پیروزی با برکت انقلاب اسلامی انجام خواهد شد، امید است با حمایت دولت شاهد پیشرفت مترو باشیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز