احداث اولین شهر شیشه‌ی کشور در هرمزگان/ استان هرمزگان چه امتیازاتی برای احداث شهر شیشه دارد؟+فیلم

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۱۲:۳۹:۲۶
کد خبر: ۱۴۲۶۵۹۰
احداث اولین شهر شیشه‌ی کشور در هرمزگان/ استان هرمزگان چه امتیازاتی برای احداث شهر شیشه دارد؟+فیلم
یکی از برنامه‌های پیشران دولت سیزدهم برای توسعه در هرمزگان تکمیل زنجیره ارزش در بخش تولید و جلوگیری از خروج مواد خام از کشور است که بر همین اساس پروژه شهر شیشه تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، استان هرمزگان در جنوبی‌ترین ایران و در شمال تنگه هرمز قرار دارد؛ کرانه‌های این استان در شرق بر دریای عمان و در غرب بر خلیج‌فارس اشراف کامل دارد و دارای ۱۳ شهرستان و ۳۸ شهر است و مرکز آن با جمعیت ۶۸۰۳۶۶ نفری امروزه نقش مهمی در صادرات و بازرگانی کشور ایفا می‌کند.

یکی از پروژه‌های پیشرانی که از بدو آغاز به کار دولت سیزدهم در دستورکار استاندار هرمزگان قرار گرفت تدوین پروژه شهر شیشه بود که در محدوده شهرستان بندرخمیر به مساحت ۸۳۰/۴ هکتار تعریف شده است این پروژه ویژگی‌هایی دارد که هرمزگان را از همه لحاظ برای تولید شیشه مستعد‌تر می‌کند و توان رقابتی استان را بالا می‌برد، فاصله محل جانمایی شده برای احداث شهر شیشه تا راه‌آهن ۵۰ کیلومتر ، فاصله تا دریا ۳۷ کیلومتر، فاصله با بندر شهید رجایی ۴۵ کیلومتر و فاصله تاخط لوله گاز ۲۵۰ متر است.

وجود ذخایر مواد اولیه(آهک، نمک، و ... ) در استان هرمزگان و نواحی مجاور، مجاورت با خلیج‌فارس و دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به بنادر جهت صادرات محصولات، فراهم بودن خطوط حمل و نقل جاده‌ای ریلی، دریایی و هوایی در استان هرمزگان، نزدیکی به دریا جهت تامین آب، نزدیکی به پالایشگاه‌های نفت، گاز و ....جزو ظرفیت‌های هرمزگان است که استان را برای احداث شهر شیشه مستعد کرده است.

در کلیپ زیر بخشی از استعدادها و ظرفیت‌های هرمزگان برای تولید شیشه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

 

حجم ویدیو: ۳۹.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۱ دانلود ویدیو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز