دستور استاندار کردستان به شرکت گاز: توزیع قبوض گاز مصرفی مشترکان تا بررسی مجدد متوقف شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۰۸:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۸۲۴۷
دستور استاندار کردستان به شرکت گاز: توزیع قبوض گاز مصرفی مشترکان تا بررسی مجدد متوقف شود
استاندار کردستان به شرکت گاز استان دستور داد که توزیع قبوض و ارسال پیامک بهای گاز مصرفی مشترکان را تا بررسی مجدد متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا به دنبال افزایش بهای گاز تعدادی از مشترکان کردستانی در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود از مشترکانی که نسبت به بهای گاز مصرفی اعتراض دارند خواست در انتظار اطلاعیه بعدی بمانند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان هم در مورد افزایش بهای گاز مصرفی برخی از مشترکان گفت: مصرف کنندگان گاز طبیعی برای پرداخت گاز بهای مصرفی در ۱۲ رنج تقسیم‌بندی می‌شوند که به نسبت گاز مصرفی تعرفه‌هایشان متفاوت خواهد بود.

احمد فعله گری افزود: پله یک تا سه که تا ۴۲۵ متر مکعب مصرف گاز یک واحد در ماه است با کمترین نرخ ممکن و بدون تغییر نسبت به سال قبلی است اما پله ۴ تا ۶، تا ۶۵۰ متر مکعب شاهد افزایش قیمت خواهند بود و پله های ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ هم جزء مشترکان پر مصرف خواهند بود که ۵۰ درصد افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین افرادی که دارای فیش‌های نجومی هستند مربوط به مشترکین پله های ۱۱ و ۱۲ هستند که مصرف یک ماهشان از هزار متر مکعب بیشتر بوده است و به ازای هر متر مکعب ۶ هزار تومان هزینه‌ی گاز بهایشان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، ۲۱ درصد مشترکان گاز(۱۰۰ هزار مشترک) در استان، پرمصرف هستند.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۰۰ مشترک معادل سه درصد مشترکان گاز در استان بسیار پرمصرف (بدمصرف) هستند، افزود: این مشترکان ماهانه بیش از هزار مترمکعب گاز مصرف می کنند و به ازای هر مترمکعب ۶ هزار تومان برای آنان محاسبه می شود.

فعله گری گفت: رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه)، استفاده از لباس ضخیم در منزل، تنظیم پکیج روی دمای ۵۰ تا ۵۵ درجه، استفاده از نور خورشید در روزهای آفتابی به جای استفاده از وسایل گرمازا و بسته بودن دریچه کولر، در کاهش مصرف گاز بسیار موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز