امام جمعه سیریک: دهه فجر فرصت بزرگی برای جهاد تبیین است/ توهین غربی‌ها به مقدسات با شعار آزادی آن‌ها در تضاد است

۱۴۰۱/۱۱/۰۷ - ۱۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۸۴۰۹
امام جمعه سیریک: دهه فجر فرصت بزرگی برای جهاد تبیین است/ توهین غربی‌ها به مقدسات با شعار آزادی آن‌ها در تضاد است
امام جمعه سیریک با بیان اینکه دهه فجر فرصت بزرگی برای جهاد تبیین است گفت: در مسئله جهاد تبیین باید امام جواد علیه السلام را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهارداشت: اگر انسان اهل کنترل غضب باشد ‌و بتواند در هر شرایطی عصبانیت و غضب خود را کنترل کند هم در دنیا موفق و هم در آخرت مورد رحمت خداوند قرار خواهد گرفت .

وی ضمن با تبریک ولادت امام جواد علیه السلام افزود: ده رجب سالروز ولادت امام جواد امام جواد علیه السلام است که از ویژگی‌های شاخص ایشان خویشتنداری، صبر و کنترل غصب است، امام در برابر تهمت مردم خونسرد بود وقتی مردم به او می گفتند در بین ائمه ما امامی نداشتیم  که سبزه باشد امام سکوت میکرد و چیزی نمی‌گفت چرا که در خانواده عصمت و طهارت یکی از میدان‌های اصلی داشتن حلم و صبوری است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: امام جواد علیه السلام در راه اسلام جهاد و رشادت‌های فراوانی کردند که یکی از آنها جهاد ترکیبی با شخصی بود که در آن بدتر از او کسی وجود نداشت و در مقابل عناد مامون، عملکرد امام جواد یک نوع جهاد تبیین بود.

امام جمعه سیریک با اشاره به ایام پیش‌روی دهه مبارک فجر اذعان‌کرد: دهه فجر یک فرصت بزرگ برای جهاد تبیین است، ما باید در دهه فجر دستاوردهای نظام را تبیین کنیم، در جهاد تبیین  باید با هر کس با زبان و کلام و فرهنگ خودش صحبت کنیم یعنی با جوانان به زبان یک جوان صحبت کنیم ، با دانش آموز با زبان دانش آموز و با دانشجویان با زبان دانشجویی صحبت کنیم.

وی ابراز داشت: باید در دهه فجر همانند امام جواد جهاد تببین کنیم که بعد از این اغتشاشات و آشوب ها مردم و خانواده‌ها از خطر هایی که در کمین فرزندانشان است آگاه شوند، دشمن همان دشمن است فقط اسم و روش مبارزه‌اش عوض شده است همانطور در دوران بنی‌عباس  دشمنان به سمت توهین قرآن رفتند امروز هم در سوئد مقابل سفارت، قرآن را به آتش میکشند و تاریخ در حال تکرار شدن است .

خطیب جمعه شهرستان سیریک تشریح کرد: سران سوئد میگویند در کشور ما  آزادی بیان و عمل وجود دارد، باید در جواب بگوییم کجای دنیا آتش کشیدن قرآن  آزادی است، این کار اوج بی احترامی به مسلمانان جهان است و ما باید بیدار و هوشیار باشیم چرا که این توهین ها و اهانت ها دما سنج است و میخواهند ببینند واکنش ما چیست .

حجت الاسلام والمسلمین محسن سالاری تصریح کرد: شما عکس سردار  ما را از اینستاگرام پاک کردید این چه آزادی است باید بدانید که دشمنان هر کاری بکنند این دین و این نظام نابود نمی‌شود بلکه پر بارتر و تنومند خواهد شد.

خبرنگار: راضیه سالاری 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز