استاندار مازندران: اقدام جهادی مدیران برای عملیاتی کردن طرح نهضت ملی مسکن یک تکلیف قانونی است

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۲:۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۸۷۴۵
استاندار مازندران: اقدام جهادی مدیران برای عملیاتی کردن طرح نهضت ملی مسکن یک تکلیف قانونی است
استاندار مازندران بابیان این که مسکن، موضوعی است که اولویت اول رییس جمهور و یکی از مطالبات اصلی مردم است، گفت: همه مدیران باید در این مورد بصورت جهادی در میدان باشند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که با محوریت پیگیری آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان برگزار شد، با عنوان اینکه ۳۸ هزار واحد مسکونی تعهد استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن برای سال ۱۴۰۱ است که تاکنون حدود ۷ هزار واحد احداث شده است، افزود: مسکن، موضوعی است که اولویت اول رییس جمهور و یکی از مطالبات اصلی مردم است، نباید بسادگی از آن بگذریم و همه دستگاه های دخیل در این موضوع می بایست به تعهداتشان عمل کنند.

حسینی پور، با تاکید بر این که فرمانداران می بایست گزارش دقیقی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارائه کنند، خاطرنشان کرد :یکی از موضوعات مهمی که از بانک ها انتظار می رود طرح نهضت ملی مسکن است که باید نقش بانک ها در فرآیند تحقق آن ارتقاء یابد.

وی ادامه داد :تمامی ۸۰۰۰ سهمیه مسکنی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شده است، بایست در زودترین زمان ممکن به بانک ها معرفی شوند.

این مسئول اضافه کرد :مسکن روستایی در استان مازندران پیشران توسعه است که می بایست فرایند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش روستایی فعال تر شود تا با بسیج امکانات در روستاها به نوعی آمار تکلیفی استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن افزایش پیدا کند .

رئیس شورای اداری استان مازندران افزود :امنیت روانی جامعه و خانواده در شرایط فعلی بخش قابل توجه آن به مقوله مسکن بر می گردد و مسکن رابطه مستقیم با امنیت اجتماعی مردم دارد که اقدام جهادی مدیران برای عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن یک تکلیف مهم و قانونی است.

وی با بیان اینکه بانک ها بازوی اصلی دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند، اظهار کرد :با همکاری و تعامل می توانیم استان مازندران را به نقطه اوج برسانیم و با حمایت از نخبگان حوزه دانش بنیان کشاورزی این استان را توسعه دهیم که نیازمند احساس مسئولیت دستگاه های مختلف اجرایی است تا بتوانیم صادرات و کشاورزی مازندران را احیا نماییم.

حسینی پور باید حرف داشته باشند چرا که بانک ها پیشران توسعه استان و ذخایر تجریبات اقتصادی و صاحب نظر اقتصاد می باشند.

وی تاکید کرد: بانک های استان موظف شدند تا دوشنبه هفته آتی نسبت به پرونده سازی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند که البته اطلاع رسانی از طریق پیامک برای این افراد انجام خواهد شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: سرعت مناسبی در روند مسکن ملی استان مازندران ایجاد کردیم با همراهی همه مسئولین از جمله بانک ها که سهم بسزایی در حرکت سریع تر این طرح در استان دارند و برای اعطای زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اختیارت خاصی از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است که مشکل زمین در استان مازندران را به نوعی حل نمودیم و آندسته از افرادی که به هر دلیلی در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام نکردند در حال رفع این مشکل برای ثبت نام این دسته از افراد هستیم

انتهای پیام

نظر شما