۴۲ درصد اقتصاد کردستان وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۵:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۸۹۶۰
۴۲ درصد اقتصاد کردستان وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر 42.5 درصد اقتصاد استان در دست مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ بختیار خلیقی گفت: توسعه صادرات صنایع محور به جد مدنظر است و با توجه به فلسفه وجودی وزارت صنعت، معدن و تجارت که همان تولید صادرات محور است ورود پیدا کرده ایم.

وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نگاهی به کشورهای هدف داشته باشند و بازار صادرات خود را به دست بیاورند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه توسعه بازار صادرات محور هم در اشتغال و هم بحث اقتصاد استان تاثیر گذار است، افزود: انتظار می رود با برنامه ریزی و حمایت های همه جانبه شاهد تحقق این امر در استان باشیم.

خلیقی با بیان اینکه استان از لحاظ اقتصادی بسیار توانمند است و در حال حاضر ۴۲ و نیم درصد اقتصاد استان در دست مجموعه صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: با توجه به پتانسیل های کردستان بعد از مرزی بودن و همچنین بحث کشاورزی در بحث معدن و صنایع معدنی نیز استان حرفی برای گفتن دارد.

وی یادآور شد: مساحت استان ۲۹ هزار کیلومتر مربع است و دو درصد مساحت کشور را داریم و همچنین ۱۹ ناحیه صنعتی شهرک صنعتی داریم و دارا بودن منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه توانسته ایم در زمینه صنعت، معدن و تجارت استان گام های جدی را برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مجموعه صمت در راستای بحث دانش بنیان و بحث اشتغال اهداف و برنامه ریزی های خاصی را پیگیری کرده است و برای بحث تولید نیز گام های جدی را برداشته، بیان کرد: برای بحث تولید گام های جدی برداشته شده در استان چرا که علاوه بر رشد اقتصادی و کاهش تورم یک آرامش بخشی جمعی و اجتماعی را به دنبال دارد.

خلیقی گفت: در حال حاضر در استان ۹۹۶ واحد صنعتی داریم که ۱۶۵ واحد آن غیر فعال و ۶۵۸ واحد فعال است و بقیه به صورت نیمه فعال فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن نیز ۳۵۵ واحد معدنی داریم که ۲۰۲ واحد آن فعال ۷ واحد در حال تجهیز و بقیه هم غیرفعال است، افزود: در سطح استان ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی وجود دارد که نسبت به امر خدمات به مردم شریف استان فعالیت دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت سیاست گذاری های خاصی در استان اجرا شده که بر اساس این سیاست ها گام برداشتیم و این سیاست ها همان بحث تحقیق و اشتغال با توجه به اهمیت آن در استان است.

خلیقی ادامه داد: در بخش صنعت تقویت و حمایت از صنایع خرد مدنظر است و با توجه به اینکه ۱۰ ماه از سال می گذرد اداره کل صمت یک سری موارد از جمله دادن تسهیلات و بحث حمایت از صنایع خرد را انجام داده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز