خسارت زلزله به بخش کشاورزی خوی ۸ هزار میلیارد ریال است

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۷:۵۲:۴۷
کد خبر: ۱۴۳۳۱۴۷
خسارت زلزله به بخش کشاورزی خوی ۸ هزار میلیارد ریال است
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت به بخش کشاورزی شهرستان خوی در اثر وقوع سه زلزله ماه‌های ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن امسال هشت هزار و ۸۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، غلامعلی مرادی افزود: ۱۰ هزار و ۴۶۳ واحد دامی اعم از سنتی و صنعتی در اثر زلزله دچار آسیب شده‌اند که برای بازسازی و نوسازی این واحدها نیازمند هفت هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال اعتبار اعم از کمک‌های بلاعوض دولتی و تسهیلات اعتباری هستیم.

وی ادامه داد: کل خسارت وارد شده در ۱۳ مهر ماه در حدود ۷۰۱ میلیارد ریال، در زلزله ۲۸ دی سه هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال و در هشتم بهمن سه هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: خسارت وارد شده به دام‌های شهرستان خوی شامل پنج میلیارد ریال است که این خسارت‌ها ناشی از تلفات ۵۲ راس دام سبک و هفت راس دام سنگین و یک قطعه شترمرغ بوده است.

به گفته مرادی، ۳۲ واحد مرغداری نیز دچار خسارت شده که این خسارت بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شد، همچنین چهار واحد گلخانه‌ای نیز دچار آسیب شده که خسارت‌های وارد شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مرادی تاکید کرد: منابع تامین آب و انتقال آب شامل قنات، ایستگاه پمپاژ، ۱۴ کانال نیز دچار خسارت شدند که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این منابع ۲۵۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: نیازمند تامین و تخصیص یک هزار تُن نهاده دامی اعم از جو و کنستانتره، ۵۰۰ تُن ارد ترمیمی و ۱۰۰ هزار مترمربع نایلون برای پوشش واحدهای آسیب دیده تولیدی در بخش کشاورزی به این شهرستان هستیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز