رسانه ها نگاه ویژه ای به روز بزرگداشت شهدا داشته باشند

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۴:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۶۶۷۴
رسانه ها نگاه ویژه ای به روز بزرگداشت شهدا داشته باشند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: انتظار می‌رود رسانه ها و صاحبان قلم نگاه ویژه ای به این روز داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، سلیمان رستمیان پیش از ظهر امروز ۱۹ اسفند ماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا، با بیان اینکه روز ۲۲ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل و روز بزرگداشت شهدا در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به ثبت رسیده، گفت: تاریخچه تاسیس این نهاد به دوران مبارزات انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ برمی گردد که امام خمینی (ره) تعدادی از نیکوکاران را مامور رسیدگی به وضعیت خانواده جان باختگان و شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کردند.

فلسفه وجودی بنیاد برای تداوم راه شهیدان و تبلیغ ایثار و شهادت است

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول این ۴۳ سال با ماموریت ترویج و تبلیغ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن و حفظ آثار شهدا و رسیدگی به مسایل خانواده شهدا فعالیت کرده است و فلسفه وجودی آن برای تداوم راه شهیدان و تبلیغ ایثار و شهادت می باشد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز به مهمترین ماموریت های بنیاد اشاره و تصریح کرد: ماموریت بنیاد هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت ها و بسیج امکانات نظام برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و هماهنگی بین مجموعه های دولتی و خصوصی در راستای رسیدگی به امورات خانواده های شهدا است، که این امر جزء وظایف و فعالیت های بنیاد شهید است.

رسانه ها و صاحبان قلم نگاه ویژه ای به روز بزرگداشت شهدا داشته باشند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البر، روز شهدا را یک روز خاص و ویژه در تاریخ ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه ها،و صاحبان قلم نگاه ویژه ای به این روز داشته باشند.

وی گفت: همه صاحبان قلمان، فعالان اجتماعی و فضای مجازی باید با ابزارهایی که در اختیار دارند نسل جوان و فعال جامعه را با سیره و روش شهدا آشنا کنند. زندگی شهدا سراسر رشادت و ایثار است که ترویج این روحیه در جامعه می‌تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.

رستمیان افزود: تمام دستاوردها و داشته های امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون و مدیون از خودگذشتگی و ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس است، امروز در جامعه باید به زنده نگه داشتن یاد و منش شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه ای شود و بیشتر به این موضوعات پرداخته شود. 

وی با اشاره به برنامه روز بزرگداشت شهدا افزود: این روزها در نکوداشت شهدا باید برنامه های با کیفیت و درخور شانی اجرا شود، از جمله برنامه هایی که در این هفته با همکاری سایر دستگاه های اجرایی برگزار میگردد، پویش نان نذری به یاد شهدا و خانه‌تکانی منازل والدین شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت پدران و مادران شهدایی که در ایام کرونا آسمانی شدند، تبلیغات گسترده محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از فرزندان شهدای شاغل در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری یادواره ها و تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا میباشد.

اجرای طرح «سلام شهید» به عنوان محوری ترین برنامه روز شهید

رستمیان به اجرای طرح «سلام شهید» به عنوان محوری ترین برنامه روز شهید اشاره کرد و اظهار داشت: امسال برنامه ای به نام سلام شهید اجرا می‌شود که دستورالعمل آن به تمام ادارات و دستگاه های اجرایی ابلاغ شده‌ است که علاوه بر آن تشکل های مردم نهاد نیز می‌توانند با مشارکت در این طرح گامی تاثیرگذار در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدا بردارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تشکر ویژه از نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهر کرج، استاندار و سایر مسئولین در راستای دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: مسئولین اهتمام خوبی نسبت به دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دارند که جای تقدیر دارد، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سیاست نظام و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، مسئولین باید با اعتقاد قلبی در این طرح مشارکت و از اسوه‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند.

همه باید کمک کنند تا نام شهدا و یادشان در بطن جامعه نهادینه شود

وی با بیان اینکه باید فضای شهر را به نام شهدا مزین کنیم افزود: همه باید کمک کنند تا نام و یاد شهدا در بطن جامعه نهادینه شود، بایستی با یکسری حرکت های تبلیغی و اجتماعی این وظیفه را انجام داد تا نشان دهیم که ما برای شهدا و راه شهدا و آرمان های آن ها ارزش قائل هستیم.

رستمیان تصریح کرد: فعالیت های مردم پایه اثرش بر این موضوعات بیشتر است لذا در این ایام انتظارتی در جامعه هست که به شهید و شهادت بپردازیم و فضای شهر را به نام شهدا عطرآگین کنیم زیرا آینده این سرزمین و مردم برای مبارزه با استکبار و ظلم و ستم به روحیه شهادت طلبی و مجاهدت نیاز دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: خانواده شهدا در زندگی شخصی خود عزتمندانه زندگی می کنند و شاید نیازی به توجه ندارند ولی این تکلیف را باید همه برای خود داشته باشیم زیرا پنج هزار و ۲۵۰ نفر از فرزندان البرزی جان خود را برای دفاع از ارزش ها و مرزهای جغرافیایی و ایدئولوژیکی ما فدا کردند.

اجرای ۲ هزار و ۲۰۰ برنامه در بنیاد شهید البرز

وی با تاکید بر اینکه این روز بهانه ای است تا نام شهدا را در تمام عرصه های زندگی موثر بدانیم، گفت: در سال ۱۴۰۱ محوری ترین برنامه بنیاد شهید اجرای ۱۱۲ برنامه به صورت ۲۲۰۰ فعالیت بوده که انجام شد و جزو استان هایی بودیم در برنامه عملیاتی پیشرو بودیم.

رستمیان افزود: برای سال آینده نیز انتظار داریم با افزایش اعتبارات برنامه های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم ضمن اینکه در سال ۱۴۰۱ یکی از برنامه های اصلی ابلاغ دستورالعمل تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران بود که در بعضی از دستگاه ها به کندی انجام شد ولی در بعضی از دستگاه ها به خوبی انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه انتظار داریم روند تبدیل وضعیت ها تسریع شود و اگر ایثارگری به دستگاهی مراجعه می کند تکریم شود، اظهار کرد: بایستی موانع در مسیر کار و اشتغال برداشته شود.

وی افزود: از اولویت های کاری بنیاد رسیدگی به امورات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است و در این راستا به تنهایی قادر نخواهد بود خدمات در خور و شایسته‌ای را ارائه کند، لذا برای اینکه این خدمات به نحوه احسن ارائه شود نیاز به تعامل، همکاری و هم افزایی سایر ادارات میباشد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز