افتتاح نمایشگاه قالی بلوچ در نگارخانه موزه بزرگ خراسان

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ - ۱۳:۳۱:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۴۲۵۵
افتتاح نمایشگاه قالی بلوچ در نگارخانه موزه بزرگ خراسان
نمایشگاه قالی بلوچ با عنوان "هزار نقش خاطره‌ انگیز" در نگارخانه موزه بزرگ خراسان هم‌زمان با آغاز هفته میراث فرهنگی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت:در این نمایشگاه ۸۰ قالیچه بلوچ خراسان که در نواحی قاین، بیرجند، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، خواف و سرخس بافته شده به نمایش گذاشته شده است.

احسان زهره‌وندی افزود: نقش مایه‌های این نمایشگاه بیشتر از طرح‌های یعقوب خانی، علی اکبرخانی، سالار خانی، کلاه درازی، کشمیری، گاوبرج، ماهی درهم صد محمدخانی، چشمه گل و آینه گل است.

وی با بیان این‌که پیش از این، این مجموعه ارزشمند در سال ۹۸ در فرهنگستان هنر تهران به نمایش گذاشته شده است اظهار کرد: این نمایشگاه و این مجموعه برای نخستین بار به همت یک مجموعه دار به نام محمد کریم کاظمی قرایی در استان به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با دعوت از شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه هزار نقش خاطره انگیز قالیچه بلوچ از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری تا اول خرداد ماه برای بازدید عموم در محل موزه بزرگ خراسان دایر است.

نظر شما