مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ایلام؛

مسجد در سیره پیامبر(ص) از اهمیت والایی برخوردار است

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۱۲:۳۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۲۴۲۲
مسجد در سیره پیامبر(ص) از اهمیت والایی برخوردار است
حجت الاسلام ولدبیگی گفت: این سیره پیامبر(ص) اهمیت و جایگاه مرکزی و هسته‌ای مسجد را به همه ما نشان می‌دهد که مسجد جایگاهی برای تحول، پیشرفت، رسیدن به کمال و تعالی است.

به گزارش خبرگزاری برنا درایلام،حجت‌الاسلام وعد مراد بیگی، مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ایلام، در سخنانی به مناسبت 18 اسفند  سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساج گفت: مسجد در سیره پیامبر(ص) از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است زیرا  زمانی که به مدینه هجرت کردند، اولین کار ایشان، ساخت مسجد بود.

حجت الاسلام ولدبیگی گفت: این سیره پیامبر(ص) اهمیت و جایگاه مرکزی و هسته‌ای مسجد را به همه ما نشان می‌دهد که مسجد جایگاهی برای تحول، پیشرفت، رسیدن به کمال و تعالی است.

 

وی ابراز کرد: بر این اساس مسجد باید هم ایجاد تحول در جامعه کند و هم موجب تحول فردی، اجتماعی و سیاسی شود،  در انقلاب اسلامی ایران بر اساس سیره نبوی و علوی، مسجد هسته اساسی انقلاب اسلامی قرار داده شد.

 وی، بیان کرد: راهپیمایی های انقلاب اسلامی از مسجد شروع و اطلاع‌رسانی‌ها در مسجد بود، افشاگری‌های و بصیرت افزایی در مسجد صورت می‌گرفت هم‌اندیشی انقلابیون که هسته اساسی مبارزان در شهرها و قصبات بودند، در خود مسجد تصمیمات را اجرایی می‌کردند.

 مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهر ایلام، بابیان اینکه  مسجد مؤثر، آن مسجدی است که به‌روز باشد، تصریح کرد:  مسجد ازنظر اسلام، مسجدی است که بتواند جماعتی که در آن حاضر می‌شوند را ازنظر همه امور فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی اغنا کند و رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری هم در  این راستا است.

 وی، بابیان اینکه نگاه در کانون‌های فرهنگی و هنری باید نگاه دقیق فرهنگی باشد، ابراز کرد: با توجه تأکیدات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی، کانون‌های فرهنگی و هنری نقش  و وظیفه سنگینی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بر عهده‌دارند.

حجت‌الاسلام مرادبیگی، اظهار کرد: کانون فرهنگی و هنری می‌تواند موفق باشد که در ارائه فرهنگ دینی بیشترین تلاش را داشته باشد و یکی از راه‌کارهای فعالیت بهتر کانون‌های فرهنگی و هنری این است که بتوانند به حوزه‌های علمیه شهرستان‌های مربوطه وصل شوند و بتوانند در بحث تبلیغ فرهنگی دینی از حوزه بهترین استفاده‌ها را داشته باشند.

 وی، با تأکید بر اینکه روح مسجد به روحانی است، تصریح کرد: اگر در مسجدی، روحانی نباشد، می‌شود که این تعبیر را به کاربرد که همانند جسم بدون روح است و برای جذب جوانان به مساجد، شخص روحانی و مبلغ مذهبی می‌تواند رابطه صحیح با جوان برقرار کند و سؤالاتی که به‌عنوان شبهه در ذهن جوان شکل می‌گیرد، جواب اغنایی بدهد.

مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهر ایلام، یادآور شد: روحانی و طلاب باید به‌گونه‌ای با جوانان برخورد کنند که بین خود جوان فاصله‌ای را نبیند و جوان را در کارهای مسجد و برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی به‌عنوان یک رکن اصلی سهیم بداند.

حجت‌الاسلام مرادبیگی، در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری ظرفیت مناسبی در راستای فعالیت‌های فرهنگی و رونق بخشیدن به مساجد هستند که می‌توانند با ارائه برنامه‌های فرهنگی موجبات گردهمایی جوانان را فراهم کنند.

 

نظر شما