هدف گذاری ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از همدان

۱۳۹۳/۱۲/۱۸ - ۱۲:۴۰:۲۱
کد خبر: ۲۷۲۴۲۴
هدف گذاری ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از همدان
برای بخش صنعت استان همدان صادرات 300 میلیون دلاری هدفگذاری شده که با روند فعلی امیدواریم به 403 میلیون دلار صادرات برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در حاشیه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی استان همدان اظهار داشت: در 11 ماهه ابتدایی امسال نزدیک به 580 میلیون دلار کالا از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماهه ابتدایی امسال 560 میلیون دلار کالا از استان همدان صادر شده بود، گفت: با تلاش صورت گرفته شاهد افزایش 20 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی از گمرک همدان و سایر گمرکات کشور هستیم.

متین با اعلام اینکه امسال برای صادرات غیرنفتی استان همدان هدفگذاری 700 میلیون دلاری صورت گرفته است، تصریح کرد: در تلاش هستیم که این میزان را تا پایان سال محقق کنیم که نیازمند همت بلند از سوی بخش خصوصی و بازرگانان است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف صادراتی دارای سهمیه بوده و هدفگذاری مشخصی دارند، عنوان کرد: برای بخش صنعت استان همدان صادرات 300 میلیون دلاری هدفگذاری شده که با روند فعلی امیدواریم به 403 میلیون دلار صادرات برسد.

میتن با اشاره به اینکه سالانه 5 میلیون تن محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‎شود، عنوان کرد: برای بخش کشاورزی استان همدان صادرات 350 میلیون دلاری هدفگذاری شده که با حرکت فعلی در زمینه صادرات پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال به 220 میلیون دلار صادرات برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: پیش‎بینی شده در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 50 میلیون دلار کالا از استان همدان صادر شود که با صادرات انجام شده تاکنون امیدواریم 48 میلیون دلار از سهم این بخش صادر شود.

وی با بیان شرایط جهانی و وجود تحریم‎ها بر روند صادرات ایران و استان همدان تاثیر داشته است، تاکید کرد: خوشبختانه تجار و بازرگانان استان همدان با تلاش خود موفق به انجام این میزان صادرات شده و با رفع تحریم‎ها شاهد افزایش چند برابری صادرات هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه صادرات فرش از استان همدان دوباره قوت گرفته است، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیون و 500 هزار دلار فرش دستبافت از استان همدان صادر شده که امیدواریم این میزان تا پایان سال به 5 میلیون دلار برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز