مشاور عالی رئیس جمهور:

قم در بحث حقوق شهروندی الگوسازی کند

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۱۱:۳۵:۲۱
کد خبر: ۲۷۲۴۷۳
قم در بحث حقوق شهروندی الگوسازی کند
مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ویژه قم در مباحث فرهنگی و اجتماعی، خواستار الگو سازی قم در بحث حقوق شهروندی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه کشور، در جلسه کمیته چهار جانبه استان قم طی سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه قم در مباحث فرهنگی و اجتماعی، خواستار الگو سازی قم در بحث حقوق شهروندی شد.

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به نقش مشارکت مردم در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهارداشت: مردم با وجدان آگاه خود می‌توانند بهترین مانع در مقابل افراد سودجو و متخلف باشند.

وی ضرورت سپردن ساخت و ساز به مجریان ذی صلاح و دارای مهارت و تخصص کافی را به دلیل حرفه‌ای بودن این کار مورد تاکید قرار داد و افزود: ‌ تخلف مجریان در اجرای طرح‌های ساختمانی سبب باطل شدن پروانهٔ آن‌ها خواهد شد که این مسئله می‌تواند به عنوان یک اهرم مؤثر برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز استفاده شود.

ترکان با اشاره به عوامل مؤثر بر بروز تخلفات حوزه ساخت و ساز مسکن، پایین بودن تعرفه‌های مهندسان ناظر را یادآور شد و تصریح کرد: افزایش این تعرفه‌ها در کاهش تخلفات تاثیرگذار خواهد بود.

مشاور عالی رئیس جمهور پاک دستی و رعایت ضوابط را لازمهٔ انجام موفق مسئولیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین استان قم باید در مقابل بی‌قانونی در هر شرایطی مقاومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به کلیات مصوب این جلسه اظهار داشت: امیدواریم جزئیات آن نیز با تشکیل جلسات مستمر و کار‌شناسی هر چه زود‌تر به تصویب رسیده و اجرایی شود.

استاندار قم الگوی شهر اسلامی را مطالبهٔ رهبر معظم انقلاب و علما از مسئولان قم عنوان کرد: همه مسئولان باید در راستای تحقق این مطالبه با جدیت تلاش کنند.

وی با اشاره به برخی تخلفات ساختمانی در قم تصریح کرد: با همه توان و بدون در نظر گرفتن موقعیت افراد، با هر گونه بی‌توجهی به قانون برخورد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز