مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام؛

مهمترین و عمده‌ ترین اثر حفظ قرآن، درک بهتر آن است

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۰۷:۴۷:۵۱
کد خبر: ۲۷۲۴۷۸
مهمترین و عمده‌ ترین اثر حفظ قرآن، درک بهتر آن است
حجت الاسلام کاروند، گفت: مهمترین و عمده‌ ترین اثر حفظ قرآن، درک بهتر آن است و حافظ کلام وحی به سبب تسلط بر همة آیات و در پرتو نورانیت آن به درکى بهتر و درست‌ تر از قرآن نایل می‌ شود.
  • به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد:زمانی که انسان پیوسته آیات الهی را تکرار کند، زمینه تکامل و سعادت ایشان را فراهم آورده  و عمل به دین و اوامر الهی را برایش میسر می‌سازد.

 

وی، تصریح کرد: در کنار حفظ قرآن کریم عمل به مضامین و پیروی از دستورات آن در روایات متعددی از اهمیت خاصی برخوردار بوده، چه بسا حفظ آیات الهی با جان و خون حافظان در هم آمیخته و افزایش ایمان و معرفت را در دل آنان به دنبال خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و اور خیریه استان ایلام، افزود: طرح تربیت حفظ قرآن کریم بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در سه سال پیش کلید خورد و بر طبق این دستور، سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در سراسر کشور را تعهد کرد.

 

وی، اضافه کرد: در طول اجرای این طرح تاکنون در سطح استان ایلام بالغ بر 6 هزار و 500 نفر خواهر و برادر در رده سنی 7 سال به بالا شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام کاروند به برگزاری آزمون کتبی طرح حفظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این آزمون در تمامی شهرستان های استان همزمان با سراسر کشور برگزار و بیش از 2 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، یادآور شد: شرکت کنندگان در این آزمون در صورت کسب حد نصاب 70 از 100 نمره، گواهینامه آموزشی دریافت و به قید قرعه جوایز نفیس کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات، مشهد مقدس و بسته های فرهنگی اعطا می شود.

 

وی، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان این آزمون در رشته های حفظ ترتیبی جزء های 5،10،15،20 و کل قرآن کریم و در رشته موضوعی شامل حفظ 300 آیه، 150 آیه و 120 آیه با هم رقابت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز