وزیر ورزش و جوانان:

سرانه ورزشی همدانی ها از پایتخت نشینان نیز بالاتر است

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۸:۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۷۲۶۶۰
سرانه ورزشی همدانی ها از پایتخت نشینان نیز بالاتر است
محمود گودرزی با ذکر اینکه سرانه تهران از همدان کمتر است افزود: استان همدان از جمعیت جوان بیشماری برخوردار است و احتمال آسیب اجتماعی نیز بیشتر است با این وجود همدان از وضعیت خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، وزیر ورزش و جوانان در نشست بررسی مسایل ورزشی و جوانان شهرستان رزن بیان کرد: اقتصاد ما همواره دولتی است و از آن رنج می بریم. با این اقتصاد دولتی شکوفایی اقتصادی، صنعتی، توسعه اجتماعی و سیاسی تحقق نخواهد یافت.

وی اظهار داشت: همانطور که قانون گذار در اصل 44 قانون اساسی پیش بینی کرده است که دولت برای رهایی از وابستگی اقتصادی باید به سمت خصوصی سازی پیش برود تا جامعه به شکوفایی و توسعه برسد باید در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای حوزه ورزش پیش بینی شده بود که 750 میلیارد ریال از این اعتبار برای فعالیت های ورزشی اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: 120 میلیارد ریال از این اعتبار برای فدراسیون فوتبال در جام جهانی در نظر گرفته شد و همچنین 70 میلیارد ریال برای کشتی هزینه و مابقی آن برای پرداخت هزینه برق، آب و حقوق و مزایا ، استان و مابقی فدراسیون ها صرف شده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: ورزش جزو مقولاتی است که هر چه روی آن سرمایه گذاری کنیم نتایج آن به نفع جامعه تمام خواهد شد، ولی باید شرایط لازم از جمله داشتن نگاه علمی ، سیاست گذاری و پرهیز از هرج و مرج را مهیا کنیم .

وزیر ورزش و جوانان با ذکر اینکه نگاه دولت به ورزش عدالت محور است گفت: بنا به نقش فدراسیون ها و استان ها سعی کردیم در تقسیم این بودجه نگاهی متوازن داشته باشیم و جامعه مخاطب و گستردگی رشته ها بر این تقسیم بندی اثر می گذارد و نگاه متوازن در حوزه ورزش و جوانان به معنای این است که همه حوزه ها را بصورت کلان و متوازن ببینیم.

گودرزی اظهار کرد: با وجود تلاش ها و پیگیری های مدیر کل ورزش و جوانان استان ، همدان در زمینه ورزش از استان های غنی کشور است که سرانه و رونق نسبی آن به تناسب میانگین کشوری بسیار بالا است.

وی با ذکر اینکه سرانه تهران از همدان کمتر است افزود: سرانه ورزشی در تهران 33 سانتیمتر است و استانی مانند تهران به نسبت همدان از جمعیت جوان بیشماری برخوردار است و احتمال آسیب اجتماعی نیز بیشتر است با این وجود همدان از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: نگهداری سالن های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است برای نمونه برای نگهداری سالن های رزن اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار و چهار نیرو نیاز است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان علاوه بر استفاده از توان نیروی های قراردادی می تواند برای جبران کمبود نیرو از ظرفیت نیروهای آموزش و پرورش استفاده کند.

وی افزود: هدف وزارت ورزش و جوانان این است که در سال 94 عیات های ورزشی از وضعیت مطلوب و مناسبتری برخوردار شوند.

در پایان این نشست از علی عالمی قهرمان دوومیدانی کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز