مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان:

۸۰هزار نفر از جمعیت همدان عضو کتابخانه های عمومی هستند

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۱۱:۰۵:۴۴
کد خبر: ۲۷۲۶۷۰
ارشاد استعدادی از عضویت 80هزار و 845 نفر از جمعیت استان همدان در کتابخانه های عمومی خبر داد.
 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان با بیان اینکه در حال حاضر 80 هزار و 845 نفر از جمعیت استان همدان عضو کتابخانه های عمومی استان هستند، اظهار داشت: این تعاد در پایان برنامه پنج توسعه باید به 87 هزار نفر برسد که سال 94 پایان این برنامه است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اجرا شدن برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی این هدف محقق شود، عنوان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی استان همدان اهداف مختلفی را برای سال 94 در نظر گرفته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه در سال 94 باید هیچ شهری در استان همدان فاقد کتابخانه عمومی نباشد، افزود: افتتاح کتابخانه عمومی در تمامی شهرکهای با جمعیت بیش از 3000 نفر که فاقد کتابخانه عمومی، برخورداری حداقل 50 درصد از روستاهای با جمعیت بالای 1500 نفر از کتابخانه عمومی را از برنامه های نهاد کتابخانه ها است.

استعدادی ادامه داد: تثبیت جایگاه کتابدار به عنوان مشاور امین،تقویت جایگاه کتابخانه به عنوان یک دانشگاه همگانی، افزایش سرانه کتاب در کتابخانه های عمومی استان به میزان 75 جلد کتاب به ازاء هر 100 نفر از جمعیت استان،استفاده از ظرفیت سمن‌ها، خیرین، و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی، تجهیز همه کتابخانه های عمومی استان به خدمات اینترنت به مراجعین و ملزومات آن وحمایت از ناشرین و مؤلفین و انتشارات بومی از طریق خرید کتاب، نشریات و منابع از جمله اهداف سال 94 است.

استعدادی با اشاره به اینکه استان همدان در حال حاضر دارای 103 بابا کتابخانه عمومی است، بیان داشت: در سال جاری تعداد کتابخانه های مشارکتی و مستقل از هفت کتابخانه به 14 کتابخانه رسید.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: طی دو سال اخیر نیز تعداد کتابخانه های نهادی از 68 باب کتابخانه به 89 باب کتابخانه رسیده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان میزان کتابخانه های شهری را 65 باب اعلام کرد و گفت: تعداد کتابخانه های روستایی 38 بابا کتابخانه است که یکی از اهداف نهاد کتابخانه های استان تجهیز همه روستاهای بالای هزار و 500 خانوار به کتابخانه است.

استعدادی در این مورد عنوان کرد: در مجموع 126 روستا بالای هزار و 500 خانوار در استان همدان وجود دارد که تا کنون 38 باب کتابخانه روستایی در استان همدان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد روستاهای بالای هزار و 500 خانوار دارای کتابخانه هستند، افزود: در مجموع 33 کتابخانه دیگر باید در روستاهای بالای هزار و 500 خانوار استان همدان ساخته شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان بیان داشت: در حال حاضر 106 هزار و 366نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان همدان موجود است که اعضای فعال از آنها استفاده می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز