نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

حضور در جریان‌های سیاسی بدترین آسیب برای فرهنگ است

۱۳۹۳/۱۲/۲۴ - ۱۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۷۲۷۵۱
حضور در جریان‌های سیاسی بدترین آسیب برای فرهنگ است
آیت‌الله شرف‌الدین ملک حسینی گفت: شرکت در برخی فعالیت‌ها و جریان‌های سیاسی بدترین آسیب برای فرهنگ است و باید از آنان دوری کرد، تنها باید به قسمتی از مسائل سیاسی روی آورد که در ارتقای فرهنگی جامعه اثر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار صمیمی فعالان فرهنگی شهرستان همدان با نماینده ولی فقیه در استان همدان با موضوع «جهاد فاطمی» اظهار کرد: کلمات آنقدر خرد و کوچک هستند که نمی‌توانند شخصیت حضرت فاطمه(س) را به خوبی نشان دهند.

 

وی افزود: کلمه «تجسم خوبی‌ها» که در وصف حضرت فاطمه(س) گفته شده نمی‌تواند بزرگی بانوی دو عالم را شرح دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه(س) را دارای گوهر و اصالت، شرافت و کرامت می‌خوانند و با این کلمات ایشان را توصیف می‌کنند.

وی با بیان اینکه عقل نشانه اصالت افراد است، ادامه داد: داشتن اخلاق و رفتار صحیح با مردم نشانه شرافت، داشتن تقوا و دانستن نسبت صحیح انسان با خدا نشانه کرم است.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) عقلانیت، تقوا و اخلاق را سه خصوصیت حضرت فاطمه(س) عنوان کردند، خاطرنشان کرد: «فاطمه، فاطمه است» در کلام زیبا است اما مفهوم ندارد، و بهترین جمله برای توصیف حضرت فاطمه(س) این است که بگویم، «فاطمه دختر نبی اکرم» است.

وی با تأکید بر اینکه عنصر تربیت، شخصیت انسان را تشکیل می‌دهد، گفت: خوبی و یا بدی انسان‌ها معلول تربیت پدر، مادر، معلم و نهادهای تربیتی و فرهنگی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر فعالیت فرهنگی دارای الزامات پنداری، رفتاری و اخلاقی و الزامات اعتقادی و بنیادی است، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) به خاطر گوهر وجودی‌اش تجسم اخلاقیات است.

وی با تأکید بر اینکه فعالان فرهنگی باید دانش بسیاری که ریشه در عقل داشته باشد را بدانند، افزود: آنها باید بدانند جامعه در معرض تبلیغات و تهدیدات دشمن است و باید کار فرهنگی عمیق و عقلانی صورت گیرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است، تصریح کرد: شرکت در برخی فعالیت‌ها و جریان‌های سیاسی بدترین آسیب برای فرهنگ است و باید از آنان دوری کرد، تنها باید به قسمتی از مسائل سیاسی روی آورد که در ارتقای فرهنگی جامعه اثر داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن نمی‌خواهد مسیر هدایت انبیا ادامه یابد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) به خوبی می‌دانستند برای آینده انسان‌ها و حمایت از ولایت ایثار کنند که ما نیز باید چنین باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عشق دینی در عقل دینی افراد معنا پیدا می‌کند، گفت: انسان عاقل عاشق خداوند است و این عقل است که انسان را در راه خداوند قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه از عقل، عشق و حرکت متولد می‌شود، اظهار کرد: تعامل و اخلاق نیز ریشه در عقلانیت دارد به طوری که خداوند با عقل عبادت می‌شود و بهشت با آن به دست می‌آید.

نظر شما