استاندار اردبیل:

ارزشهای انقلاب با زبان هنر به نسل جوان اردبیل انتقال یابد

۱۳۹۳/۱۲/۲۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۰۸۷
ارزشهای انقلاب با زبان هنر به نسل جوان اردبیل انتقال یابد
استاندار اردبیل گفت: اگر برای انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جدید اقدام کنیم این ارزش‌ها در جامعه ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، مجید خدابخش در نشست هم اندیشی جوانان با محوریت ریل توسعه فرهنگی و اجتماعی استان با بیان این که ارزشهای انقلاب با زبان هنر باید به نسل جوان اردبیل انتقال یابد، گفت: اگر برای انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جدید اقدام کنیم این ارزش ها در جامعه ماندگار می شود.

وی افزود: نگاه به جوانان باید نگاه به یک سرمایه باشد و جای خرسندی بوده که جوانان در کنار تحصیل، به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه خود علاقه نشان داشته و در مورد این مباحث تبادل نظر می‌کنند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: جوانان بسیاری در جبهه‌های حق علیه باطل در ۸ سال دفاع مقدس حضور یافته و با نثار جان خویش برای این کشور و انقلاب عزت آفریدند که تعداد بسیاری از این جوانان را نیز در آن زمان دانشجویان تشکیل می‌دادند ولی هم اکنون باید توجه داشته باشیم که فرهنگ در دانشگاه و فضای خارج از دانشگاه در جامعه چگونه است.

خدابخش با بیان اینکه اگر به نیازهای بشر به ویژه جوانان توجه شود بسیاری از مشکلات به راحتی قابل حل است، افزود: اگر شخصی با قرآن ارتباط داشته و در عین حال از هنر، شعر و موسیقی نیز بهره ببرد، سبب می‌شود که بتواند روح و روان خود را رشد و آرامش بخشیده و دچار قساوت قلب نشود.

استاندار اردبیل بیان کرد: روح انسان نیازهای مختلفی دارد که نباید تنها از یک بعد به آن توجه شود بلکه باید همه نیازهای روحی انسان برطرف شود تا یک انسان کامل و بافرهنگ در جامعه فعالیت کند.

وی گفت: اگر تمامی ارزش‌ها به ویژه انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس را بتوانیم به زبان هنر به نسل‌ها جدید انتقال دهیم بسیار ماندگار می‌شود چرا که نسل جوان می‌تواند با هنر به واقعیت این ارزش‌ها پی ببرد.

خدابخش در مورد ایجاد فرهنگ در رابطه با شادی و نشاط جوانان در جامعه نیز اظهار کرد: برای اینکه یک نشاط اجتماعی خوب در جامعه در مناسبت‌های گوناگون به وجود آید باید فرهنگ سازی شود و اگر این فرهنگ نباشد مشکلاتی به وجود می آید.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: باید از طریق مسائل فرهنگی آموزش داده شود که شادی و نشاط با ایجاد حادثه و مصدومیت تفاوت دارد و باید از روش‌های هنری برای شادی کردن در این روز استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به حوزه هنر در مسائل فرهنگی بیشتر توجه شود چرا که اگر بخواهیم تاریخ و فرهنگ‌مان ماندگار باشد باید از هنر استفاده کنیم و قدرت هنر به نحوی بالا است که روح مخاطب را با خود همراه کرده و تاثیرگذاری بالایی دارد.

نظر شما