مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد

کاهش حوادث جاده ای استان قم در سال ۹۳ مرهون حضور چشمگیر پلیس راه است

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۲۳:۵۲:۰۴
کد خبر: ۲۷۳۱۸۹
کاهش حوادث جاده ای استان قم در سال ۹۳ مرهون حضور چشمگیر پلیس راه است
در جلسه ای با حضور فرماندهان پلیس راه استان قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: هماهنگی مناسب و تعامل بهینه پلیس راه و اداره کل راه و شهرسازی استان در کاهش حوادث و افزایش ایمنی سفرهای برون شهری حرف اول را می زند.

به گزاش خبرگزاری برنا از قم، در جلسه ای که به منظور هماهنگی و تعامل دو دستگاه در عرصه خدمات جاده ای با حضور عوامل پلیس راه استان در این داره کل برگزار گردید.

محسن بهشتی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در سخنانی ضمن اشاره به تقارن ایام شهادت عطیه مهر، حضرت فاطمه الزهرا(س) و نوروز باستانی گفت: بی تردید حجم سفرهای نوروزی امسال، به دو استان زیارتی کشور، خصوصا قم با توجه به نقش کریدوری آن در اتصال 17 استان جنوبی با مرکز کشور، از رشد چشمگیری برخوردا خواهد بود.

وی به نقطه اوج این سفرها در مرحله نخست تعطیلات نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه طی آمار ارائه شده در سال 93 استان قم در کاهش حوادث جاده ای در وضعیت مطلوبی قرار دارد که این مهم مرهون حضور چشمگیر و خستگی ناپذیر خادمان بی ادعای عرصه جاده خصوصا عوامل پلیس راه استان قم می باشد.

بهشتی ضمن تقدیر از دیگر خادمان عرصه جاده از جمله اورژانس، حمل و نقل و پایانه ها، هلال احمر، آتش نشانی که امر خطیر خدمات جاده ای را عهده دار می باشند افزود: بی تردید تعامل و هماهنگی مناسب بین دو دستگاه راه و شهرسازی و پلیس راه، در کاهش حوادث جاده ای و افزایش ضریب ایمنی تردد حرف اول را می زند.

در ادامه جلسه سرهنگ جمشیدی راد فرمانده پلیس راه استان قم گفت: شعار راهدار فرشته نجات جاده، برازنده قامت سخت کوشان خستگی ناپذیر عوامل راهداری می باشد.

وی د ادامه به بهبود چشمگیر وضعیت روکش آسفالت جاده های استان قم طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از کار(بهسازی و روکش آسفالت محورهای جاده ای استان) به انجام رسیده که ضمن قدردانی از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان قم، امید است آنچه به جا مانده است در اسرع وقت به پایان رسد.

رئیس پلیس راه استان قم کاهش چشمگیر حوادث و تلفات و سوانح رانندگی در دو بخش شهری و برون شهری اشاره کرد و افزود: سال گذشته سهم استان قم از کاهش 1200 نفر تلفات سوانح رانندگی در کشور 51 نفر بوده که برآورد آن 17 درصد می باشد.

وی توضیح داد: در کل کشور این کاهش هفت درصد بودکه رقم 17 درصدی استان قم قابل توجه می باشد.

جمشیدی راد به افزایش 25 درصدی تردد خودرو در محورهای جاده ای استان قم در نخستین روز از مرحله اول سفرهای نوروزی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امسال جهت پوشش ایمنی سفرهای برون شهری استان و در راستای جلوگیری از تخلفات جاده ای 12 دستگاه گشت نامحسوس، به فعالیت می پردازند.

شایان ذکر است اکبر سلیمیان مدیر راهداری استان قم به افزایش چشمگیر اکیپ های ثابت و سیار راهداری جهت پوشش ایمنی سفرهای نوروزی استان قم اشاره کرد و توضیح داد: تجهیز و بهینه سازی فضای راهدارخانه ها جهت ارائه خدمات به مسافران عزیز و همچنین تجهیز ناوگان راهداری به ادوات به روز خصوصا 3 دستگاه جرثقیل و چندین دستگاه خودرو پیکاپ و ایسوزو جهت گشت زنی در محورها در راستای افزایش سطح ایمنی سفرهای نوروزی در استان قم انجام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز