دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل:

بیش از ۷ هزار نفر از مرز بیله سوار وارد اردبیل شدند

۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۰۹:۵۹:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۸۴۸
بیش از ۷ هزار نفر از مرز بیله سوار وارد اردبیل شدند
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل از ورود بیش از هفت هزار و ۲۱۶ اتباع خارجی در هفته اول تعطیلات از طریق پایانه مرزی بیله سوار به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، کریم حاجی زاده در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به ثبت این آمار از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا چهار فروردین ماه سال جاری، از اقامت بیش از ۱۲۱ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان طی این مدت خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به رشد نزدیک به ۱۵ درصدی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: تاکنون حدود هفت هزار و ۱۹۷ مسافر نوروزی این استان از موزه ها بازدید کرده اند.

وی با بیان اینکه از آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر تاکنون نیز ۸۹۵ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری نظیر واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و صنوف مختلف انجام شده است، ادامه داد: این رقم نسبت به سال گذشته ۲۴درصد افزایش داشته است.

حاجی زاده گفت: طی این نظارت و بازدیدها ۱۹ مورد تشویق و ۵۱ مورد تذکر به تأسیسات گردشگری از سوی ناظران داده شده است.

استاندار اردبیل نیز در این نشست با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» تاکید کرد که تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر و حضور نمایندگانی از دستگاه ها در این ستاد به منظور ارائه خدمات گردشگری مطلوب به مسافران نوروزی مصداقی از این همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

مجید خدابخش اضافه کرد: به تدریج باید با معرفی قابلیت های گردشگری استان و فراهم آوردن امکانات و خدمات گردشگری تلاش کرد تا استان اردبیل به رغم شرایط آب و هوایی و اقلیمی سرد، در نوروز نیز هدف گردشگری مسافران و گردشگران شود.

نظر شما