معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

با ایجاد یک رخداد خاص لرستان مقصد گردشگری خواهد شد

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۰۸:۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۷۴۳۲۴
با ایجاد یک رخداد خاص لرستان مقصد گردشگری خواهد شد
معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت :با توجه به وجود فرصت ژئوتوریسم بودن لرستان، متخصصین و اهالی فن این ظرفیت را برای احیا و معرفی لرستان به عنوان یک مکان گردشگر پذیر ایفا کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: لرستان به طور کلی بیشتر مقصد گردشگران فرهیخته است تا توریستهایی که فقط به دنبال خوشگذرانی هستند، به همین جهت باید از این پتانسیل استفاده بهینه ایی برای معرفی لرستان به تمام کشور و حتی برخی کشورهای خارجی هم داشته باشیم.

«مهدی بهاروند» ادامه داد: مهمترین نقطه قوت گردشگری در لرستان، وجود جاذبه های بسیار بکر گردشگری و طبیعی است که البته تاکنون به شکل خوبی معرفی و تبلیغ نشده اند. 

DSC_0166وی اضافه کرد: با توجه به اینکه لرستان پایتخت ژئوتوریسم کشور و دارای عناوینی همچون، پایتخت پل های تاریخی ایران و سرزمین عروس آبشارهاست، اما از این همه فرصت و ظرفیت بهر چندانی برده نشده است. به عبارتی نان گردشگری هنوز بر سفره مردم نیامده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان لرستان تصریح کرد: باید برنامه های خوبی را برای خروج از وضعیت فعلی و گذر به یک وضعیت مطلوب ترسیم و به مرحله اجرا درآوریم.

 وی افزود: با توجه به وجود فرصت ژئوتوریسم بودن لرستان، منخصصین و اهالی فن این ظرفیت را برای احیا و معرفی لرستان به عنوان یک مکان گردشگر پذیر ایفا کنند.  

مهدی بهاروند همچنین ادامه داد: در زمینه های دیگر هم باید تبلیغات وسیعی به لحاظ عملکردی در کشورانجام داد تا لرستان را به شکل مطلوبی به دیگر استان ها و کشورهای منطقه معرفی کنیم.

 وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این راستا می توان به کار گرفت بحث ایجاد رخداد یا «ایونت» است که در آن لرستان را به خاطر انجام یک رخداد خاص در مرکز توجه ها قرار دهیم.

 بطور مثال فصل گلاب گیران در قمصر کاشان یکی از این رخدادهاست که هر ساله در یک زمان خاص گردشگران زیادی را به کاشان سرازیر میکند.  

بهاروند ادامه داد: در این باره در لرستان هم می توان فصل برداشت انار را با آموزشی خاص به عنوان یک «ایونت» یا رخداد به تمام کشور معرفی کرد.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان اضافه کرد: در این باره برنامه های خاصی را مدنظر قرار داده ایم و کشورهای عرب منطقه به لحاظ قرابت های فرهنگی را به عنوان جامعه هدف برای جذب گردشگر مد نظر قرار داده ایم.

 وی در ادامه افزود: با توجه به وجود آبشارهای زیبا و مکانهای تفریحی بکر در برخی نقاط لرستان، به دنبال احداث تاسیسات گردشگری، اکو کمپ ها و اقامت گاه با شراط تطبیق محیط به شکل سنتی هستیم که این برنامه در دست اقدام است.

بهاروند در انتها گفت: درنوروز  سال جدید وضعیت گردشگری نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است و تا روز هفتم فروردین پذیرای 250هزار گردشگر با اقامت حداقل یکروزه در استان بوده ایم که انتظار می رود این رقم تا انتهای تعطیلات نوروزی به 400هزار نفر برسد که یک رشد 40 درصدی را پیش بینی میکنیم.

 وی ادامه داد:همچنین در این یک هفته  430 بازدید از مراکز اقامتی، هتل ها و مراکز گردشگری به عمل آمده است که خوشبختانه رضایت مندی خوبی را شاهد بوده ایم و می توان گفت تاکنون حتی یک مورد شکایت هم از این مراکز صورت نگرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز