عضو شورای اسلامی شهرقدس:

مهم ترین وظیفه اعضای شورا پاسخگویی به مطالبات مردم است

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۰۸:۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۳۳۳
مهم ترین وظیفه اعضای شورا پاسخگویی به مطالبات مردم است
لیلا آجرلو عضو شورای اسلامی شهرقدس گفت: مهم ترین وظیفه اعضای شورا پاسخگویی به مطالبات مردم است.

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران آجر لو در گفتگو با برنا گفت: بی شک تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا که یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب ایران بود. این نهاد مردمی که برگرفته از بطن مردم است توانسته مردم سالاری دینی را نهادینه کند.

وی افزود:این نهاد مردمی حلقه اتصال مردم و مدیریت شهری است . حضرت امام خمینی (ره) در دوران حیات خود، در خصوص سپردن امور به دست خود مردم تاکید بسیار داشتند. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دفاع از تشکیل شوراها می فرمایند : دولت نمی تواند همه جا را خودش تحت نظر بگیرد،ولی محول کردن کار خود مردم به آنها به دلیل آنکه مردم هر منطقه ای برای خودشان دلسوز هستند و از احتیاجات خودشان بهتر اطلاع دارند، بهتر است.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل این نهاد مردم سالاری دینی مدت زیادی سپری شده و به مراتب تجربیات نظام شورایی به عنوان الگویی علمی و عملی برای اداره جامعه تبدیل شده به  طوری که در حوزه سیاسی و علوم اجتماعی برای نظریه پردازان قابل بحث و تاثیر گذار گشته است.

وی همچنین اظهار داشت "مقام معظم رهبری چند توصیه مهم به اعضای شورای های شهر و روستا داشتند. از جمله گزینش مدیریت شهر و روستا، تسهیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداریها مربوط است. برطرف معضلات شهر و روستا، سالم سازی محیط زیست ، حفظ اصلات اسلامی و ملی در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامی و فرهنگی سالم و پشتکار و بهره گیری از دانش و تجربه حال که عمر شورای چهارم تقربیا به نصف رسیده باید ببینیم چه اندازه در مسیر توصیه های مقام معظم رهبری قرار گرفتیم و تا چه اندازه ای توانسته ایم مطالب به حق مردم را جامعه عمل بپوشانیم.

آجرلو در پایان مهم ترین وظیفه اعضای شورای  پاسخگویی به مطالبات مردم شهر است و دوری از مسایل حاشیه ای زیرا هنگامی ما می توانیم به توسعه متوازن و همچنین قله رفیع پیشرفت شهری دسترسی و آن را محقق کنیم که مدیران شهری به وظایف خود آگاهی داشته باشند و همانگونه که عرض کردم از هر گونه مسایل حاشیه ای پرهیز نمایند. امیدواریم که ما و همگی ( مسئولین و مدیران شهری) در  کنار یکدیگر و تنها برای خدمت خالصانه و صادقانه به مردم و جلب رضایت خداوند تلاش کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز