استاندار قزوین:

سعد السلطنه نمود تعامل بین میراث فرهنگی و شهرداری است

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۰:۲۸
کد خبر: ۲۷۴۳۹۲
سعد السلطنه نمود تعامل بین میراث فرهنگی و شهرداری است
روزبه:هدف استان قزوین جذب پنج میلیون گردشگر داخلی و 50 هزار گردشگر خارجی در سال است.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ مرتضی روزبه استاندار قزوین در جریان بازدید از سرای سعد السلطنه و جشنواره و نمایشگاه نوروزی گفت: نسبت به دوره های گذشته با اقدامات بسیار خوبی که توسط شهرداری صورت گرفته شاهد پیشرفت های خوبی بودیم که لازم است از همه کسانی که این بستر را برای بازدید گرشگران فراهم نمودند تشکر کنیم.

استاندار با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای جدی ما در استان توسعه گردشگری است افزود: امروز توجه تمام کشورهای دنیا به این حوزه است و روزبه روز نیز گسترش می یابد و در ایران و به ویژه در قزوین نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود باید از این فرصت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین می تواند سهم زیادی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی این بخش در کشور داشته باشد تصریح کرد: وجود بناهای تاریخی، مذهبی و جاذبه های طبیعی فراوان جایگاه ویژه ای را به قزوین داده است و باید از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده کرد.

روزبه در خصوص کشش مردم به سمت بناهای تاریخی گفت: بناهای تاریخی در ایران با توجه به ویژگی های خاص خود کشش و جذابیت بسیار زیادی را ایجاد می کنند و هرچقدر این بناها در معرض دید مردم باشد در جذب گردشگر موفق تر خواهیم بود.

استاندار با طرح این سوال که چرا معماری سنتی اینقدر جذابیت دارد افزود: وقتی در چهره انسانها در هنگام بازدید از بناهای تاریخی نگاه می شود یک حس خوب و یک رضایتی دیده می شود که عامل اصلی آن ارتباط بین معماری آن با فطرت انسان است که عجین شده و در استان قزوین نیز از این نعمت ها کم نداریم و باید استفاده بهتری از آنها صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد گردشگری در استان باید جدی گرفته شود اظهار داشت: باید هدف بلند مدت استان رسیدن به پنج میلیون گردشگر داخلی و پنجاه هزار گردشگر خارجی باشد و این ظرفیت با توجه به جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی در استان وجود دارد.

روزبه تصریح کرد: وجود جاذبه های طبیعی در منطقه الموت، طارم، بویین زهرا و تاکستان و آبگرم های یله گنبد و آوج وجود آب انبارها و امازاده ها فرصت هایی است که باید در جهت توسعه گردشگری از آن بهره گرفت.

استاندار با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از جاذبه های تاریخی استان در ایام نوروز گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاهای ذیربط صورت گرفته و اگر هویت و موقعیت استان قزوین واقع بینانه ارائه شود موجبات جذب گردشگر را فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص مرمت های صورت گرفته در سرای سعد السلطنه گفت: بنا بر نظر بسیاری از صاحب نظران، همکاری شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان یک همیاری مثال زدنی در کشور بوده است و این سرای سعد السلطنه نمود این همیاری و تعامل است.

استاندار

 

 

نظر شما